Doba, kterou uživatelé v Česku tráví na sociálních sítích, meziročně klesla. Letos činila v průměru 147 minut denně (tedy zhruba dvě a půl hodiny), loni to bylo 164 minut (skoro dvě a tři čtvrtě hodiny). Uvádí to čerstvě zveřejněný AMI Digital Index za rok 2023, výzkum, který každoročně provádí agentura AMI Digital. Pro srovnání: u televize trávil v loňském roce 2022 průměrný Čech 205 minut (téměř tři a půl hodiny), jak naměřila Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO).

Souhrnná doba strávená na sítích. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Průměrně strávený čas. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Nejoblíbenější sociální sítí v Česku je YouTube, následují Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, TikTok, Snapchat, LinkedIn a BeReal.

Oblíbenost sociálních sítí. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Kdo roste nejvíc. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Osm z deseti Čechů (přesně 78 %) chodí na sítě denně. Každý den sítě otvírá skoro každý z takzvané generace Z (v tomto výzkumu vymezená 15 až 26 lety), pak mileniálové (27 až 42 let), tři čtvrtiny generace X (43 až 58 let) a necelé dvě třetiny takzvaných boomers (59+).

Průměrně strávený čas. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Nejvíc Češi na sítě chodí kvůli kontaktu s přáteli (84 %), kvůli zábavě (83 %) a jako na zdroj informací (77 %). Nepřekvapivě stoupá přístup z mobilu, jako zdaleka nejpoužívanějšího přístroje pro prohlížení sítí. Zároveň čím jsou uživatelé starší, tím míň pro přístup na sítě mobil používají.

Přístup na sociální sítě. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Přístup na sociální sítě z mobilního telefonu. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Z obsahu sítí zůstávají nejčastější fotografie, pak textové příspěvky a krátká videa, respektive stories. Největší růst ovšem zaznamenávají dlouhá videa.

Obsah na sociálních sítích. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Jednotlivé generace na sítích

Generace Z. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Mileniálové. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Generace X. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Boomers. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty

Za Alzu bude mluvit Eliška Čeřovská, spoluzakládala CNN Prima News
