Doba, kterou uživatelé v Česku tráví na sociálních sítích, meziročně klesla. Letos činila v průměru 147 minut denně (tedy zhruba dvě a půl hodiny), loni to bylo 164 minut (skoro dvě a tři čtvrtě hodiny). Uvádí to čerstvě zveřejněný AMI Digital Index za rok 2023, výzkum, který každoročně provádí agentura AMI Digital. Pro srovnání: u televize trávil v loňském roce 2022 průměrný Čech 205 minut (téměř tři a půl hodiny), jak naměřila Nielsen Admosphere pro Asociaci televizních organizací (ATO).

Souhrnná doba strávená na sítích. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Průměrně strávený čas. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Nejoblíbenější sociální sítí v Česku je YouTube, následují Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, TikTok, Snapchat, LinkedIn a BeReal.

Oblíbenost sociálních sítí. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Kdo roste nejvíc. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Osm z deseti Čechů (přesně 78 %) chodí na sítě denně. Každý den sítě otvírá skoro každý z takzvané generace Z (v tomto výzkumu vymezená 15 až 26 lety), pak mileniálové (27 až 42 let), tři čtvrtiny generace X (43 až 58 let) a necelé dvě třetiny takzvaných boomers (59+).

Průměrně strávený čas. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Nejvíc Češi na sítě chodí kvůli kontaktu s přáteli (84 %), kvůli zábavě (83 %) a jako na zdroj informací (77 %). Nepřekvapivě stoupá přístup z mobilu, jako zdaleka nejpoužívanějšího přístroje pro prohlížení sítí. Zároveň čím jsou uživatelé starší, tím míň pro přístup na sítě mobil používají.

Přístup na sociální sítě. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Přístup na sociální sítě z mobilního telefonu. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Z obsahu sítí zůstávají nejčastější fotografie, pak textové příspěvky a krátká videa, respektive stories. Největší růst ovšem zaznamenávají dlouhá videa.

Obsah na sociálních sítích. Zdroj: AMI Digital Index 2023
Jednotlivé generace na sítích

Generace Z. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Mileniálové. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Generace X. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Boomers. Zdroj: AMI Digital Index 2023

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
