AMI Digital Index: na sociálních sítích je většina Čechů, i těch nad 60 let

Čas strávený na sítích od loňska neklesl, zjistila šestá výroční sonda agentury AMI Digital.

Nejenom mladí Češi žijí sociálními sítěmi. Mladých od 15 do 29 let je sítích 95 %, chodí tam ale už také většina všech starších ročníků, nejmíň skupina od 60 let věku, i těch je už ale na sítích 56 %. A v průměru Češi tráví na sociálních sítích dvě a půl hodiny denně, přesně jako loni. Doba, kterou Češi sítím věnují, tak zůstává nejvyšší v historii. Za poslední dva roky v Česku také vzrostl počet lidí, kteří sítě navštěvují každý den, a to na tři čtvrtiny populace (76 %). Zjistil to výroční výzkum AMI Digital Index, který šestým rokem publikuje agentura AMI Digital.

Co je AMI Digital Index 2021

Kvantitativní výzkum provedený pro AMI Digital, digitální divize skupiny AMI Communications, agenturou STEM/Mark sleduje od roku 2016 vývoj a trendy v oblasti sociálních sítí a důvěru médiím v Česku. Letos proběhl 6. ročník tohoto průzkumu. Sběr dat byl realizován formou online dotazníku na reprezentativním vzorku 1.003 osob ve věku 15 a více let s rovnoměrným zastoupením věkových skupin, regionu a pohlaví. Tentýž průzkum letos poprvé proběhl i na Slovensku, na reprezentativním vzorku 1.010 osob. Sběr dat proběhl v květnu 2021.

„S nástupem pandemie doba strávená na sociálních sítích vzrostla a ani letos se tento čas nesnížil,“ podotkl Marek Stránský, managing partner AMI Communications, pod níž AMI Digital spadá. „Zajímavý je však také trend postupného nárůstu oblíbenosti tradičních sociálních sítí mezi vyššími věkovými skupinami či spíš postupného stárnutí jejich uživatelů.“

U starší generace je podle výsledků čerstvé sondy nejpopulárnější Facebook, na němž tráví nejvíc času ze všech sociálních sítích a zároveň tam jsou nejčastějšími přispěvateli. Mladší generaci naopak víc táhnou dynamické a vizuálně zaměřené sítě jako TikTok, Instagram se svými Stories nebo Snapchat. „Stárnutí populace na Facebooku sledujeme už několik let. Mladší lidé se čím dál častěji orientují na novější a rychlejší formáty. Fungují primárně na vizuálním obsahu, který je pro ně přitažlivější,“ vysvětluje Vladan Crha, ředitel AMI Digital.

Instagram svou pozici posiluje několik let, aktuálně s ním má zkušenost 54 % Čechů. Meziročně nejvýraznější nárůst zaznamenal TikTok, který využívá pětina (21 %) populace Česka. Síť, která cílí na mladé, je mezi nimi také nejpopulárnější, ve věku do 30 let s ním má zkušenost každý druhý.

Připomeňte si prezentaci letošních výsledků