Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

AMI Digital Index: nejvíc roste obliba Instagramu

Zatímco loni používalo sociální sítě denně celkem 69 % českých uživatelů internetu, v roce 2018 už je to 80 % z nich. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v dubnu realizovaly AMI Digital a STEM/Mark. Mírně se také meziročně zvýšila deklarovaná doba, kterou uživatelé na sociálních sítích v průměru tráví, a to ze 144 na 149 minut denně.

„Výsledky průzkumu AMI Digital Index ukazují, že už tak významný čas, který uživatelé tráví na sociálních sítích, dále roste,“ uvedl Marek Stránský, managing partner skupiny AMI Communications. „Je to v první řadě dáno stále se rozšiřujícím obsahem, který sociální média nabízejí, ale přispívá k tomu i růst online gramotnosti v populaci a také nové formáty, jako například Stories na Instagramu a Facebooku nebo WhatsApp Status.”

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává dvojice YouTube a Facebook, které zná 98 %, respektive 99 % uživatelů internetu, výrazně však za poslední rok narostl Instagram. Jeho znalost se meziročně zvýšila o 11 procentních bodů, z 81 % v roce 2017 na 92 % v letošním roce. „Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Osobní zkušenost s Instagramem deklaruje 46 % uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů víc než v loňském roce. Instagram také respondenti využívající jiná nebo žádná sociální média nejčastěji zmiňovali jako sociální síť, jejíž užívání v budoucnosti nevylučují. Zjevně tedy ještě nevyčerpal svůj růstový potenciál.

Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 % jeho českých uživatelů oproti 61 % v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá, na druhé místo se však vyšvihl Instagram, na který svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc dává již 44 % uživatelů, což je znatelný nárůst ve srovnání s loňskými 28 %.

Metodika průzkumu 

Sběr dat pro AMI Digital provedla agentura STEM/Mark. Průzkum proběhl formou online dotazníku na vzorku 511 osob ve věku 15 až 59 let. Výzkum srovnával údaje na začátku dubna 2017 a 2018. Podle údajů měření internetové návštěvnosti NetMonitoru z března 2018 existuje v Česku 7,77 milionů reálných uživatelů internetu starších 10 let.