Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 11. týden 2018
- VCCP: Akademie elixíru lásky (43 %)
značka: Kofola, klient: Kofola ČeskoSlovensko - Boomerang Communication: Pod ledem (41 %)
značka: Radegast, klient: Plzeňský Prazdroj - Young & Rubicam: Společně měníme bydlení v domov (38 %)
značka, klient: Stavební spořitelna České spořitelny - ADison: Celý oběd v kapse (24 %)
značka: Estravenka, klient: UP Česká republika - Frank: Dole bez (22 %)
značka: Gynella, klient: Heaton
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 10 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Kofola zdůrazňuje přírodní složení (43 %)
Kofola - Z bylinek, ovoce a lásky
Seznamte se s Amorkem Gabrielem a jeho přáteli, kteří se starají, aby Kofola byla plná přírodních ingrediencí, bylinek, ovoce a lásky.
Zveřejnil(a) Kofola dne 12. březen 2018
Jarní kampaň Kofoly od VCCP Prague přináší příběh z prostředí amorské Akademie elixíru lásky. Amorci se tu učí z bylinek a ovoce umíchat elixír lásky, kterým je právě Kofola. Cílem nové komunikace je zdůraznit přírodní složení nápoje. Kampaň běží v televizi od 12. března, k vidění je také v outdooru a v onlinu.
Hlavním hrdinou kampaně je andílek Gabriel vymodelovaný ve 3D animačním studiu Plaftik ze Slovenska. Prostředí spotu tvoří zahrada o velikosti 5x5m vytvořená na míru televiznímu spotu z rostlin, květin, bylinek a ovoce. Spot vznikl ve spolupráci s produkcí Boogie Films.
Kdyby strávili 0.01 % času, co pracovali animátoři, na scénáři/nápadu, mohlo by to být lepší. Co se s tou Kofolou stalo? Dříve jsem po jejich reklamách vždycky žárlil. Škoda.
Will Rust
Ale jo. Kofola nezvykle a sympaticky drží stále ten samý příběh. Dokonce si troufá neukazovat produkt. Na tuzemsko dobré.
Pavel Jechort
Je to jako z filmu Avatar, ze kterého nechcete zpátky do reality. Po všech stránkách krásná práce, autoři na sebe mohou být pyšní.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Odteraz si pri kofole vždy spomeniem na miazgou umastené šišky. A to bol asi cieľ tohto spotu o zložení, takže dávam lajk!
Tomáš Hrábek (Symbio)
Tohle je nový koncept Kofoly? Od teď se budou spoty odehrávat ve světě nablblých andílků? No potěš. Můj lovebrand se právě otřásl v základech.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Patinka renderu je vpravdě krásná, ale jinak to má skutečně divný temporytmus. Lépe řečeno nemá. Pointa je upatlaná jak ten kotlík. Tohle mi nesedlo.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Je to prostě ňu ňu. Kofola, amorci, ovoce a bylinky. Rozumím.
Klára Javůrková (Comtech_Can)
Proč? Asi nebudu jedinej, komu tohle 3Dčkový zpracování ke Kofole absolutně nesedí. Zatímco pro segment malejch lahví Kofola přichází se super kampaněma (Neřešení, Fofola, KFL...), u tý točený Kofoly vnímám dost sestupný tendence. A je mi to upřímně líto. Jinak pracovat s produktem jako s elixírem lásky, to mi nepřijde špatný. A jsem zvědavej, jak se formát „akademie“ dál rozvine v onlinu.
Miky Karas (Symbio)
TVL KFL už mě BVL víc, ale jako začátek pro další storytelling dobrý. Snad bude pokračování a nebude ubývat lásky a bylinek. Kdo zná Kofolu, ví #atribut
Antonín Milata (Renegadz)
2. Radegast ukazuje pád hokejisty (41 %)
Nový televizní spot značky Radegast symbolickým způsobem zachycuje, co se odehrává v hlavě hokejisty po srážce s protivníkem. Reklamní kampaň rozvíjí motto značky Život je hořký. Bohudík. a zároveň využívá faktu, že Radegast je hlavním partnerem a oficiálním pivem české hokejové extraligy. Poběží od 12. března v hlavních televizních stanicích.
Kreativní koncept a scénář spotu vytvořila agentura Boomerang Communication pod vedením kreativního týmu Lukáše Jaloveckého. Režie se ujal americký režisér Alexei Tylevich. Třídenní natáčení nejen na ledě, ale především pod vodou, produkčně zajistila společnost Armada Films. O vizuální post-produkci se postaralo studio RUR.
Solidní reklama. Ale nepřekvapila. Po osobní stránce jsem rád, že claim, který vymyslel táta před 20 lety, se stále používá!
Will Rust
U nás se s pivem dá očividně spojit všechno, sport i nejtěžší momenty v životě lidském.
Pavel Jechort
Tento spot mě celkem oslovil. Asi tím, že je temný. Ale přijde mi, že tak jako to bývá zvykem u dvou třetin dalších reklam, jej kazí zbytečně patetický VO.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hurá, dneska jsem ještě neviděl žádnou reklamu na pivo s hokejistama. Kecám, viděl jsem jich už asi 37. Ale žádná z nich neměla tak hloupě doslovnej voice over (tvrdý pád- hokejista spadne, táhne dolů- hokejista padá dolů, odrazit se ode dna- hokejista se odráží ode dna atd...). Možná to ale má fungovat jako návodnej komentář pro slepý?
Adam Roučka
V životě jsem neslyšel, že by se někomu tříštily sny. Nebo jste tohle někdy slyšeli? Škoda. Koncept Co se děje v hlavě je fajn, ale dal se ztvárnit ještě nápaditěji.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Pecka! Ten moment, kdy hokejista „propadne“ ledem.. šlape to jak víno. Líbí se mi kamera i kreativa, snad jen poslední záběr by mohl prozradit víc než pouhé procitnutí v jakémsi situačně rozbředlém close-upu. Radegast je každopádně jedno z mých oblíbených piv a tato reklama s přehledem dosahuje jeho úrovně. Zároveň je to dost možná nejlepší reklama s hokejistou za poslední roky.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Život je hořký. Bohudík. Je prostě super slogan a baví mě jeho protažení i do hokejového prostředí. Vizuálně je to super, voiceover pro mě zbytečně moc drnká na alfa samco macho strunu, ale dobrý.
Klára Javůrková (Comtech_Can)
Izolovaná bublina z reklamky pro nás už po milionté definuje, co to je být pravý chlap. Doufám, že si aspoň udělali focusku s dřevorubcem, sklářem, hasičem a Jiřím Kajínkem. V rámci piva standardní průměr.
Antonín Milata (Renegadz)
3. Buřinka motivuje k rekonstrukci (38 %)
Od 19. března běží kampaň Stavební spořitelny České spořitelny propagující Úvěr od Buřinky. Kromě nového loga a sloganu jde Buřinka po několika letech i do televizní kampaně, kterou připravila s agenturou Young & Rubicam. Kromě televize využije také online médií, YouTube, PR i sociálních sítí. Kampaní se snaží motivovat k rekonstrukci bydlení.
Televizní spot mapuje život české rodiny od 80. let do současnosti. V jednotlivých scénách se odehrávají situace, při kterých dostávají kuchyně pořádně zabrat. Ať už jde o hádku matky s dcerou, rozbitou poličku, rozverné děti či koupající se štěňátko v kuchyňském dřezu. Režisérem byl Milan Balog, kameramanem Jan Velický. Svůj hlas propůjčili Stanislav Majer a Klára Issová.
Kolik rodinných klišé se dá nacpat do 30 vteřin? 14. Ještěže tam nebyla těhotná žena, co si sahá na bříško s úsměvem.
Will Rust
Solidní průměr, který si asi nebral za cíl udělat lidem díru do hlavy. Protože jestli ano....
Pavel Jechort
Hezky natočený časosběr. Netlačí se tu na pilu víc, než je nutné. Sympatická věc.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hezky natočená, i když trochu depresivní Ikea. Ne, dělám si srandu, vím, že je to na Obi.
Adam Roučka
Dobrý spot. Predpokladám, že ho Stavebka natočila Ikei úplne zadarmo.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Je to překvapivě milé a autentické - spot na diváka působí především skrze subtilní situace a atmosférické svícení. Kamera krásná, herci též. Závěrečná tagline vyhrává cenu „Špalek roku“.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Milý spot, který je krásně natočený. Líbí se mi i hudba. Slogan je na první dobrou, ale sedí dobře. Jen mě trochu mrzí, že si ten pár dopřeje novou kuchyň až „na stará kolena“.
Klára Javůrková (Comtech_Can)
Já vlastně ani nevím, co na to říct. Nenadchne, neurazí. A asi to splní účel toho, připomenout v televizi, že existuje nějaká Buřinka.
Miky Karas (Symbio)
Nic nového pod sluncem, rodinné timelines jsou evidentně nevyčerpatelné a focus group friendly, nejedno oko nezůstane suché. Hezký set design. Víc by tomu slušela 60s stopáž, ve 30 vteřinách jsem se trošku ztrácel.
Antonín Milata (Renegadz)
4. Jedlá stravenka mění stravování (24 %)
Poskytovatel nefinančních benefitů Up Česká republika, dříve Le ChequeDéjeuner, uvádí na český trh produkt Estravenka. Propaguje jej prostřednictvím kampaně na jedlou stravenku, která způsobí revoluci ve stravování. Kampaň navrhla a realizuje agentura ADison. Cílem kampaně je uvést společnost a Estravenku do povědomí veřejnosti i novinářů, cílí také na zaměstnavatele a klienty, tedy provozovatele restauračních zařízení.
Klíčovým prvkem je video prezentující výhody jedlé stravenky, která však přijde na trh až okolo roku 2022. Klientům je proto doporučeno využít Estravenku. „Jedlá stravenka je do důsledků dovedený nápad, že stravenka je vše, co člověk potřebuje, aby se najedl. Věříme, že cílovou skupinu pobaví,“ uvedla Alžběta Fridrichová, ředitelka agentury ADison. Na realizaci videa se podílela produkční společnost Demopictures. Součástí kampaně je i propagace na YouTube, Facebooku a LinkedIn, programatický nákup brandingu a placená podpora webu estravenka.cz ve vyhledávačích a na sociálních sítích.
Milý vtip, jenom nechápu, jak estravenka vyřeší ten problém?
Will Rust
Bezva, dostal jsem chuť na Litovel, co do sebe leje ten pán. Bylo to cílem?
Pavel Jechort
Je to docela fajn, vtipný nápad s vkusným zpracováním. Jenom ten voice over... nebyl tento náhodou jen pracovní, ale pak se tam zapomněl?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Nevím, jestli je úplně dobře, že se info o produktu dozvím až po 43 vteřinách. Ale jinak je to určitě nabídka k sežrání, na který si smlsne každej. Kromě mě teda.
Adam Roučka
Ak mala jedlá stravenka upozorniť na nejakú technologickú novinku, tak sa jej podaril presný opak. Jediné, čo po nej ostáva, je nepríjemná predstava požutého papieru v ústach.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Jak udělat byznys z ničeho. Vymysli si neexistující problém a prodej ho. To jsou stravenky. Kdybych byl ředitel zeměkoule, tak bych to okamžitě zakázal. A ten spot je další zbytečné vyhození peněz.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Nápad neurazí, ale trochu mi teda v uších zadrnčel voiceover. Marně přemítám nad důvodem, proč je tam to pivo Litovel - že by nějaký rafinovaný cross-branding? Nebál bych se též zapracovat na packshotové části.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Kočkopes, který se moc nepovedl. Pokud to měl být jasný, vysvětlující spot bez větších kreativních ambicí, tak nechápu šmodrchání s pojídáním stravenky. Pokud to měla být vtipná nadsázka, tak kde je ten vtip?
Klára Javůrková (Comtech_Can)
Chvíli jsem myslel, že fakt udělali jedlou stravenku, kterou třeba pak rozeslali jako direct mail. Takhle je to jen klasický video podle klasický kreativní šablony. Škoda.
Miky Karas (Symbio)
Feečko za reklamu bylo pravděpodobně ve stravenkách. Btw. papír se jedl už na základce, taháky jsme žrali o sto šest. Packshot na konci to zabil, vypadá jak ze salesové power point prezentace, z které si ho nejspíš vytáhli v rámci úspor.
Antonín Milata (Renegadz)
5. S Gynellou budete „dole bez“ (22 %)
Ateliér Frank připravil pro klienta Heaton kampaň Dole bez. Cílem je dostat do povědomí dospělých žen produkt intimní hygieny Gynella. Televizní spot, který vznikl ve spolupráci s Pink productions, běží v březnu na Nově, od dubna do června pak poběží na i-Prima a zároveň na sociálních sítích. Kampaň se objeví i v tisku, autorem fotografií je Salim Issa a Štěpánka Stein. Druhou část kampaně tvoří online a tisková komunikace směrem k lékařům a gynekologům.
Mně přijde, že než do toho zasáhl klient, tak byl ten scénář lepší, ale i tak je to v pohodě.
Will Rust
Tohle mě zabolelo. Nejen tam dole.
Pavel Jechort
Líbí se mi, když jsou reklamní spoty krásně zpracované nebo mají originální nápad. Ale většinou mi stačí, že se po jejich zhlédnutí necítím trapně. Po zhlédnutí reklamy na Gynellu se trapně cítím velmi. Je to celé divné. A estetika packshotu úplně nejdivnější. A proč to zlaté jmelí?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Paní chce mít jistotu, že tam dole má vše v pořádku. Nejsem si ale úplně jistej, jestli to má v pořádku i tam nahoře. Je na tom ale pořád o dost líp, než její kámoška, která zjistila, že nerozumí vlastní vagíně. Proti tomu je tohle špička.
Adam Roučka
Dole bez. Hehe, nebojte, to je akože bez starostí, slovná hračka! V tom spote nie je žiaden full frontal. Teda len tak trochu. Každá žencká sa chce predsa cítiť ako tie dokonalé voskové modelíny nabité nezvládateľnou sexuálnou energiou. Tak úžasne sexy lajfstajlový spot predsa nemôže v žiadnej žene, ktorá zažíva nepríjemnosti „tam dole“, vyvolať nejakú úzkosť a pocit nenormálnych spoločenských nárokov na jej telo! Super práca! Na devätnáste storočie.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Tedy mně se na to hlavně nekouká dobře. To je jak od Lynche. Chybí jenom trpaslík. Jsem dost zvědavej, co na tohle říká cílovka.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Spot u mě bilancuje na pomezí artovosti a frašky. Jsem zvědavý, jak by se v této tonalitě autoři popasovali s krémem na hemeroidy. Vokály posledních vteřin mne kdovíproč přenesly do roku 1992.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Cítím se trochu jako divák, zklamaně odcházející z kina, který se nechal zlákat trailerem a čekal víc. Polarizující produkt, provokativní slogan, vizuálně hodně cool...a pak přijde totál klišé voiceover. Bohužel, forma zvítězila nad obsahem a přitom to mělo potenciál.
Klára Javůrková (Comtech_Can)
Insight o tom, že pro svoje sebevědomí musím bejt dole bez starostí, bohužel nemůžu objektivně posoudit. Ale art direction to má pěknou, klidně bych se koukal dýl. A to i bez voice overu.
Miky Karas (Symbio)
Kdyby tenhle bizár byl od Petra Čtvrtníčka pro Českou sodu, tak chválím a sdílím na FB. Celý to na mě působí dojmem, že tvůrce to primárně neměl v pořádku tam nahoře.
Antonín Milata (Renegadz)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí
