Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Anketu Sexistické prasátečko vyhrála brněnská „Lehce dráždivá fakulta“

Výsledky 5. ročníku akce proti sexistickým a genderovým stereotypům v reklamě

Z klipu lesnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně

Z klipu lesnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně

Ve výročním hlasování o nejsexističtější reklamu Sexistické prasátečko, kterou pořádá organizace Nesehnutí, se letos absolutním vítězem stal spot Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno. „Je to spojení sexismu a vysokoškolského vzdělání, včetně využívání těch nejpokleslejších soft-pornografických konvencí,“ zkritizoval výtvor Petr Pavlík z Fakulty humanitních věd Univerzity Karlovy, představený jako genderový odborník.

Do letošního 5. ročníku soutěže vyslali lidé rekordních 99 reklam z veřejného prostoru či elektronických médií. Veřejnost hlasovala ve třech kategoriích na webu Markething.cz.

Vítěz kategorie Objektifikace aneb Ukaž všechno: Lesnická a dřevařská fakulty Mendelovy univerzity (187 hlasů)

Vítěz kategorie Stereotypy a jazykový sexismus: Electrolux (117)

Electrolux a jeho štíhlá holka s velikým plnicím otvorem

Electrolux a jeho štíhlá holka s velikým plnicím otvorem

Vítěz kategorie Fragmentace aneb Bez hlavy: Videopodlahy (117)

Ňadra v reklamě na umělé trávníky. Kliknutím spustíte video

Ňadra v reklamě na umělé trávníky. Kliknutím spustíte video

Vítěz podle odborné poroty: Záclony a design

Poslední kapka jde do textilu

Poslední kapka jde do textilu

Vybrané reklamy budou hnutím obdarovány diplomem a nedávno vydaným manuálem Jak na sexistickou reklamu. Hnutí uvádí, že se snaží prosadit systémové změny, jež omezí sexistické a genderové stereotypy v reklamě.