
Z klipu lesnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně
Ve výročním hlasování o nejsexističtější reklamu Sexistické prasátečko, kterou pořádá organizace Nesehnutí, se letos absolutním vítězem stal spot Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity Brno. „Je to spojení sexismu a vysokoškolského vzdělání, včetně využívání těch nejpokleslejších soft-pornografických konvencí,“ zkritizoval výtvor Petr Pavlík z Fakulty humanitních věd Univerzity Karlovy, představený jako genderový odborník.
Do letošního 5. ročníku soutěže vyslali lidé rekordních 99 reklam z veřejného prostoru či elektronických médií. Veřejnost hlasovala ve třech kategoriích na webu Markething.cz.
Vítěz kategorie Objektifikace aneb Ukaž všechno: Lesnická a dřevařská fakulty Mendelovy univerzity (187 hlasů)
Vítěz kategorie Stereotypy a jazykový sexismus: Electrolux (117)

Electrolux a jeho štíhlá holka s velikým plnicím otvorem
Vítěz kategorie Fragmentace aneb Bez hlavy: Videopodlahy (117)
Vítěz podle odborné poroty: Záclony a design

Poslední kapka jde do textilu
Vybrané reklamy budou hnutím obdarovány diplomem a nedávno vydaným manuálem Jak na sexistickou reklamu. Hnutí uvádí, že se snaží prosadit systémové změny, jež omezí sexistické a genderové stereotypy v reklamě.