Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Antimonopolní úřad začal posuzovat prodej televize Barrandov Soukupovi

Úřad by o povolení fúze měl rozhodnout do poloviny ledna.

  • ČTK
  • 13. 12. 2012 11:18
Pražské sídlo televize Barrandov, označované jako Palác zábavy. Foto: TV Barrandov

Pražské sídlo televize Barrandov, označované jako Palác zábavy. Foto: TV Barrandov

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal ve středu posuzovat prodej televize Barrandov společnosti Empresa Media, kterou vlastní mediální podnikatel Jaromír Soukup. ČTK to zjistila z webu úřadu.

ÚOHS zahájil správní řízení, posuzovat bude oblast provozování televizního vysílání. Vede pouze zjednodušené řízení a o povolení fúze by měl rozhodnout do poloviny ledna. Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 % akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov, se společností Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka.

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s Jaromírem Soukupem, který zároveň ovládá největší českou mediální agenturu Médea. V jejím managementu působí také Robert Kvapil, který byl jmenován do funkce předsedy představenstva televize Barrandov.

Empresa Media v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky.

Televize Barrandov je zatím ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 milionů Kč, v roce 2010 to bylo 334 milionů Kč. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.