“Zabíjet značky je dobré,” pravil v pátek na Marketing Festivalu Mark Ritson mimo jiné. Než bude možné jeho přednášku zakoupit na webu akce, doporučujeme jeho vystoupení z března a z října 2018 či z léta 2017 – v něčem stejná, v něčem podrobnější – i jeho starší pohled na sociální sítě.

Apka Spaceport Odyssey přibližuje veřejnosti vědění o vesmíru

Součástí projektu jsou samolepky, které odemknou chatbota. Ten uživatelům představuje apku i využití komunit

Součástí projektu jsou samolepky, které odemknou chatbota. Ten uživatelům představuje apku i využití komunit

Platforma Viber a tým vzdělávacího programu Space Challenges vytvořili aplikaci pro vesmírné nadšence. Spaceport Odyssey je vzdělávací apka, která zprostředkovává přístup k informacím o vesmíru a jeho výzkumu. Navíc je propojená s komunitami ve Viberu, kde spolu mohou její uživatelé diskutovat.

Spaceport Odyssey vznikla za podpory nadace Amerika pro Bulharsko a zprostředkovává informace o vesmíru od odborníků z předních univerzit, vesmírných organizací a společností. Uživatelé mohou v interaktivním prostředí aplikace najít stovky hodin videí, které nabízí dvě možnosti vzdělávání – jednak mise, jež uživatele postupně provází příběhy šesti unikátních postav, jednak takzvanou Mind Map s přístupem k vybraných vesmírným tématům. Zvládnutí jednotlivých misí umožňuje uživatelům rozšiřovat jejich vesmírné kolonie a získávat medaile. Mohou také soutěžit s ostatními uživateli a zapojit se do diskusí v komunitách na Viberu, které jsou rozdělené podle jednotlivých misí, a kde mohou narazit i na odborníky v dané oblasti.

Součástí projektu jsou také samolepky Spaceport Odyssey, které si mohou uživatelé stáhnout a tím zároveň získat přístup do chatbota Space Challenges, jež apku netradičním způsobem představuje. Spaceport Odyssey je zatím dostupná pouze pro iOS.