Aplikace časopisů Mladé fronty pro iPad překročily 100 tisíc stažení

Celkem 9 časopisových aplikací, které vydavatelství Mladá fronta připravila od podzimu 2010 pro tablety iPad, zaznamenalo koncem loňského roku už 100 tisíc stažení. Mezi nejúspěšnější tituly se řadí Recepty (víc než 20 tisíc), časopisy ForMen (15 tisíc) a Computer (13 tisíc) a nedávno spuštěná zpravodajská E15 pro iPad (13 tisíc).

Digitální sekce pod vedením Petra Bednáře přitom zjistila, že Recepty pro iPad jsou jedním uživatelem spuštěny v průměru dvakrát týdně, že doba čtení E15 pro iPad je nejčastěji 3 až 10 minut a počet přečtených článků průměrně dosahuje 3,5 až 4 za návštěvu nebo že čtenář časopisu pro iPad (Computer, ForMen a tak dále) u něj po otevření vydrží v průměru 45 minut.

Vydavatelství Mladá fronta plánuje v brzké době spustit Živě pro iPad, které bude agregovat obsah všech technických webů internetové divize - Živě, MobilMania, AVmania, Digiaréna, VTM a Doupě.

Vedle iPadů vydavatelství Mladá fronta provozuje i tři aplikace pro telefony iPhone (E15, Recepty, Fitweb) s 25 tisíci uživateli a více než 10 tisíc uživatelů odebírá obsah do čteček Kindle (E15 a VTM). Chystá se také na další mobilní platformy Android a Windows Phone.

V aplikacích Mladé fronty dosud inzerovaly BMW, Citibank, Citroën, Cyrrus, EKG, EMC, Eset, Ford, IBM, Import Volkswagen Group, Internet CZ, iStyle, Jeep, Komerční banka, Raiffeisenbank, Red Bull, Renault, Sony Ericsson, Škoda Auto, T-Mobile, Telefónica a Vodafone.

Digitální verze tradičních médií ve formě mobilních aplikací se loni mezi českými vydavateli i vysílateli rozmohly. Česká televize v prosinci oznámila 320 tisíc stažení svých aplikací, hudební televize Óčko přes 75 tisíc stažení aplikace pro iPhone, Lidové noviny od června do listopadu 15 tisíc stažení aplikace pro iPad a stovky nákupů denně.