Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Apple zavede nové čtení zpráv na iPhonu a iPadu

Mobilní aplikace News od výrobce populárních telefonů a tabletů bude po Instant Stories sítě Facebook dalším počinem, který rozmělňuje tradiční tituly na jednotlivé zprávy.

Místo kompletních novin a časopisů samostatné články. Zbrusu nová aplikace od Applu, výrobce telefonů iPhone a tabletů iPad, má při čtení zpráv kombinovat výhody papíru a digitálních médií, tedy graficky vyvedený obsah s možností vybírat si ho na míru. Místo stahování si novin a časopisů elektronicky v podobě, v jaké vycházejí tištěné, což dosud umožňuje aplikace Newsstand (kterou News nahradí), tak půjde třídit jednotlivé texty nejen podle titulu, ale i na základě témat. Těch bude víc než milion a systém podle toho, která uživatel bude číst, má nabízet další podobné články. „Čím víc čtete, tím víc personalizovanější aplikace News bude, tím víc se bude výběr článků pro vás zpřesňovat,“ uvedla firma.

Aplikaci, kterou třeba The Verge popisuje jako něco Flipboardem a Facebookem, bude nabízet operační systém iOS 9 od letošního podzimu. Apple to oznámil v pondělí. Firma rovněž ohlásila, že pro vydavatele zpřístupní možnosti, jak do nového prostředí upravovat své články. Jinými slovy: aby mohli vydávat své materiály nikoli na papíře, ale přímo pro iPhony a iPady. Jde o další přístup, kterým mocný digitální hráč rozmělňuje tradiční podobu titulů, jak je známe z papíru – podobný takový počin nedávno uvedl Facebook, nazval ho Instant Stories a také on umožnil vydavatelům, aby jej využili jako publikační nástroj. Platformou v jeho případě bylo prostředí sociální sítě přístupné z řady mobilních operačních systémů, Apple je uvádí přímo jen do svého ekosystému.

Do nové aplikace od Applu se už pustila dvacítka vydavatelů celkem s víc než padesátkou titulů. Apple konkrétně uvádí mediální domy Condé Nast, ESPN, The New York Times, Hearst, Time, CNN či Bloomberg. Vydavatelům umožňuje formát Applu publikovat texty, fotografie, galerie obrázků, audio, video mapy a složitější materiály jako jsou animace nebo parallax. Vydavatelé budou moci využít svá písma, Apple naopak zajistí, aby se výsledná publikace přizpůsobovala velikosti displeje. K publikování bude sloužit rozhraní News Publisher.

Apple nabízí vydavatelům s formátováním vlastního obsahu také svůj reklamní systém iAd. Pokud si vydavatel prodá reklamu sám, nechá si 100 % vybrané částky, slibuje Apple. Chce-li si producent obsahu nechat reklamu od Applu, nechá mu za to 30 %, vydavateli připadne 70 %.