Už potřetí se pod křídly pražského vývojářského studia Synetech odehrála soutěž aplikací AppParade 33 a také tentokrát byla hala Uprostřed v pražském Vnitroblocku plná do posledního místa, když se na místě sešlo víc než 300 diváků. Řešilo se totiž zásadní téma, které pálí každého zadavatele aplikace či samotného vývojáře - kudy vede cesta od nápadu k aplikaci, jinými slovy, jak validovat nápad.
„Když jsem na AppParade před lety vyhrál, bylo to s aplikací Jukees, kterou jsme tři čtvrtě roku vyvíjeli, ale bohužel jsme nezvalidovali nápad a naše apka tak neměla žádný byznysplán. Ve výsledku jsme tedy ztratili devět měsíců života a já chtěl, aby současní vývojáři a zadavatelé aplikací neudělali stejnou chybu,” říká o tématu právě skončené soutěže šéf pořádajícího studia Synetech Vratislav Zima.

Vratislav Zima. Foto: Jan Kovy
A ačkoliv má AppParade za sebou 33 konání, i tak se našly premiérové momenty, jako třeba nejvíce přihlášených aplikací do online kola (24) nebo vítězství nejmladšího, patnáctiletého vývojáře Matyáše Boháčka s nástrojem proti fake news Newskit.

Matyáš Boháček prezentuje. Foto: Jan Kovy
„Byl jsem zděšený, když jsem zjistil, že až polovina mladých lidí dnes nepozná reklamní sdělení od objektivního článku. Chtěl jsem na tenhle přístup k informacím nějak zareagovat, a tak jsem přemluvil rodiče, aby mi zaplatili licenci do App Storu a já začal programovat svou aplikaci,” říká patnáctiletý vývojář a o své první zkušenosti na AppParade dodává: “Nejdřív jsem se bál, posledních pár dní si stále opakoval prezentaci a nedokázal si představit, že budu mluvit před tolika lidmi. Jakmile jsem ale vylezl na pódium, všechno opadlo. Určitě bych doporučil, abyste šli s kůží na trh a získali tak zpětnou vazbu od profesionálů, já jsem velmi rád, že jsem tady mohl být.“

Vítěz Matyáš Boháček. Foto: Jan Kovy

Vítěz Matyáš Boháček. Foto: Jan Kovy
Jako už tradičně, také tentokrát byly uděleny dvě ceny. Matyáš si získal hlasy publika (a také 5.000 Kč od studia Synetech na propagaci aplikace na sociálních sítích), odborná porota ve složení Jiří Vicherek (mentor startupů a zakladatel agentury Fenek), Pavel Fuchs (navrhovatel uživatelských rozhraní světových aplikací), Martin Vápeník (finanční ředitel Up21), Vratislav Zima (šéf pořádajícího vývojářského studia Synetech) a Bob Marvan (předseda Asociace UX, design thinking lead v MSD a také řečník s přednáškou na téma Než začnete programovat) nejvíce ocenila cestu od nápadu k vývoji aplikace GoldenHour.One napomáhající ke vzniku dokonalé fotografie a její autor Michal Kůs tak vyhrál účast na Startup Shock Weeku od Up21 v hodnotě 40.000 Kč, podporu od Sdmk.design Studio a rocketbook od MSD.

Michal Kůs byl oceněn porotou za GoldenHour.One. Foto: Jan Kovy
„Nutno ale říci, že všechny soutěžní příspěvky byly poučné a snad v budoucnu alespoň o něco zkrátí vývojářům cestu k vysněnému dílu,“ podotkl Vratislav Zima.
Kompletní výsledky AppParade 33
Cena poroty
GoldenHour.One
Cena publika
- Newskit
- Vyspo
- Citymove
- iWatt
- Glucly
- Windy.com
- GoldenHour.One
- Driftix
- Tezu
- DejKafe
„Jsem příjemně překvapen, pamatuju si AppParade v Biu Oko a to byl velký punk, tahle nová AppParade má jinou úroveň. Naprosto souhlasím s výsledkem, na kterém jsme se jako porota shodli, ač to bylo opravdu emotivní. GoldenHour.One je skvělý produkt, ale jsem také rád, že cenu publika vyhrál Matyáš a Newskit,” říká člen poroty Bob Marvan. „Co bych popřál AppParade? Vydržet! I když se doba mění, tahle akce má určitě v Česku své místo na slunci.“

Porota. Foto: Jan Kovy

Porotci Jiří Vicherek (vlevo) a Bob Marvan. Foto: Jan Kovy

Porotci mohli posílat smajlíky na plátno. Foto: Jan Kovy

Porotce Jiří Vicherek hodnotí. Foto: Jan Kovy

Porotce Pavel Fuchs hodnotí. Foto: Jan Kovy

K vyzkoušení rozšířené reality opět byla AR Zóna. Foto: Jan Kovy
Další AppParade se chystají v roce 2020, nově budou jen dvě za rok, aby soutěž byla výjimečnější. Chcete-li být v obraze, nezmeškat žádné novinky, sledujte Facebook či web AppParade.cz.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
