Ceny služeb public relations loni v Česku většinou stagnovaly či jen mírně vzrostly. Vyplývá to z průzkumu, který mezi svými členy provedla Asociace public relations agentur (APRA). Výsledky asociace zveřejnila na svých internetových stránkách.
Cenu svých služeb loni na úrovni roku 2010 ponechalo 75 % oslovených PR agentur. Dalších 17 % agentur přiznalo meziroční nárůst cen a 8 % společností podnikajících v oboru PR je naopak snížilo.
Průzkum APRA také ukázal, že ceny jednotlivých agentur se liší. „Nejvyšší jsou obecně u služeb s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou strategické poradenství či komunikace společností v období krize a restrukturalizací. Naproti tomu ceny služeb v oblasti produkce či logistiky jsou výrazně nižší,“ stojí ve zprávě APRA.
Zhruba 58 % agentur v průzkumu uvedlo, že loni svým zaměstnancům nezměnilo výši platů. Zbývajících 42 % agentur zaznamenalo nárůst platů. Průměrná hodinová sazba v případě asistenta PR agentury loni činila 1023 Kč a u ředitele 4450 Kč.
Dobrovolné sdružení PR agentur APRA bylo založeno v roce 1995 a v současné době sdružuje 18 členských agentur, mezi kterými jsou největší hráči českého trhu s PR.