Devět českých i nadnárodních společností a organizací využilo v první polovině roku přidruženého členství v Asociaci public relations (APRA). Byla to konkrétně komunikační a marketingová oddělení ČEPS, České televize, Českého statistického úřadu, Univerzity Karlovy, dále Protext ČTK, Monitora, Sazka, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy a Škoda Auto. Po více než 20 letech existence se tak APRA otevřela také neagenturním subjektům zabývajícím se PR. Dosud asociace sdružovala výhradně agentury. Nově se jejími přidruženými členy mohou stát komerční firmy, zástupci veřejné správy, neziskové organizace či akademické instituce. Kromě nováčků asociace aktuálně sdružuje 17 českých i zahraničních PR agentur působících na českém trhu.
„Na zavedení změn jsme se připravovali několik let,“ uvádí Rostislav Starý, člen výkonné rady APRA. Při tvorbě konceptu přidruženého členství se spolek inspiroval v zahraničí, kde podobné modely fungují mnoho let. APRA si od přidruženého členství slibuje vytvoření širší odborné platformy, jež bude podporovat další rozvoj a profesionalizaci oboru a stimulovat diskusi o aktuálních tématech a trendech, které zajímají agentury i zadavatele. „Dlouho jsme cítili potřebu PR a marketingových manažerů firem scházet se nejen na konferencích,“ popisuje Starý. „Pro naše nováčky jsme připravili speciální akce a workshopy, kde budou mít možnost načerpat informace a získat zkušenosti nejen odborníků z public relations,“ doplňuje.