Poptávka po mobilních aplikacích s rozšířenou realitou roste. Využívány jsou v marketingu i dalších oborech a neustále se objevují nové příklady využití. Jejich vývoj na zakázku je ale finančně i časově náročný – a to obzvlášť, pokud se jedná o aplikace pro obě platformy, iOS a Android. Rychlejší a levnější vývoj přináší pražské kreativní studio Brainz VR se svojí novinkou Brainz AR Framework.
Může se zdát, že rozšířená realita (AR) je ještě v plenkách, ale čísla hovoří jasně. Jen za loňský rok tato technologie umožňující vkládat 3D objekty do reálného prostředí vydělala 1,8 miliardy dolarů. A podle výzkumníků z americké společnosti SuperData se očekává, že se toto číslo letos zdvojnásobí. Na trhu je momentálně více než 3.500 aplikací, které každý měsíc osloví 170 milionů aktivních uživatelů. Obrovský potenciál technologie využívá například Amazon, Ikea, L’Oréal, Imax, ale třeba i Museum of Modern Art v New Yorku.
Zájem o AR ze strany uživatelů i firem tedy roste. Velkou překážkou jsou ale poměrně vysoké náklady i časová náročnost na vytvoření takové AR aplikace. Proto se Brainz VR rozhodli využít své zkušenosti v oboru a proměnit je v inovativní řešení, díky kterému by aplikace pro rozšířenou realitu měly být čím dál dostupnější.
„Po realizaci několika AR aplikací pro klienty se ukázalo, že základní use cases se opakují. Díky tomu jsme schopni vytvořit platformu, která vývoj značně urychlí. Klientům tak můžeme nabídnout i vstřícnější cenu za vývoj. Tím, že máme připravenou aplikační logiku, se navíc můžeme mnohem víc soustředit na samotný obsah, který je u rozšířené reality klíčový,“ říká Robin Pultera, CEO Brainz VR. V praxi to podle něj znamená, že vývoj takové aplikace se může zkrátit na dobu zhruba osm týdnů a cena klesne na nižší statisíce korun.
Že si AR Framework na trhu najde své místo, se potvrdilo ihned po spuštění. Už v tuto chvíli mají AR aplikaci postavenou na této platformě například Škoda Auto nebo farmaceutická společnost MSD. „Spolu s tím, jak bude Google a Apple rozšiřovat možnosti ve svých ARKit a ARCore, budeme všechny nové funkcionality přidávat i do AR Frameworku. Našim klientům tak vždy poskytneme to nejlepší, co tato neustále se vyvíjející technologie nabídne,“ dodává Ondřej Pultera, CTO Brainz VR.
Text vychází v rámci placené spolupráce s agenturou Brainz