Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

Mediálky se podivují nad změnou žebříčku Recmy

Změny ve výsledcích výročního pořadí zpochybňují důvěryhodnost těchto dat, reaguje šéf asociace mediálních agentur Ondřej Novák na letošní zprávu agentury Recma.

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Šéf nové asociace Ondřej Novák v rozhovoru s redaktorkou Médiáře Lucií Vaníčkovou. Foto: Vojta Herout

Výraznými změnami, které se objevily v čerstvě vydaném, revidovaném žebříčku mediálních agentur na českém trhu za rok 2014 od mezinárodní společnosti Recma, je znepokojena nedávno nově založená Asociace mediálních agentur (ASMEA).

„Tento postup nám přijde velmi nekonzistentní a jsme jím znepokojeni. S Recmou dále jednáme, požadujeme vysvětlení metodologie sestavování žebříčku i dalších věcí okolo. Jednou z nich je změna hodnot u mediálních agentur za rok 2013, která se objevila v nové zprávě. Takový postup zpochybňuje důvěryhodnost dat, která Recma vydává,“ reagoval pro Médiář výkonný ředitel asociace ASMEA Ondřej Novák.

Zatímco v původní zprávě vydané během září se výsledky mediálních agentur za rok 2013 podle billings shodovaly s těmi, které byly publikovány před rokem, v nové, včera vydané zprávě, jsou hodnoty za rok 2013 jiné.

V novém žebříčku Recmy se významně změnily výsledky řady agentur i mediálních skupin. Mediální síť Omnicom (agentury OMD, PHD, A!M) oproti původní zprávě posílila, naopak Publicis (Starcom MediaVest, ZenithOptimedia) o hodně poklesla. Nově byly do přehledu přidány lokální agentury Knowlimits a Media Investments, u nichž Recma zpětně výsledky dopočítávala.