Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Atmedia ruší bonusy, zároveň zdraží o 15 %

Mediální agentury ani přímí klienti už nemohou od mediazastupitelství čekat bonusy. Reklama na malých stanicích v roce 2017 podraží relativně nejvíc oproti Nově a Primě.

Mediální zastupitelství Atmedia tento týden představilo obchodní politiku pro nadcházející rok 2017. Hlavní změnou je zrušení bonusů pro agentury a přímé klienty. „K tomuto kroku jsme došli po dlouhých propočtech, z nichž vyplynulo, že se jedná o optimální řešení. Obchodní podmínky budou přehlednější a každý má možnost dostat se k transparentní nabídce,” vysvětluje novinky Iva Pantůčková, obchodní ředitelka Atmedie.

Firma zároveň zdraží reklamu v průměru o 15 %. V první řadě je to prý proto, že o reklamní prostor je velký zájem. „Je to obecný problém trhu, televizní stanice jsou vyprodané, stane se, že musejí vracet peníze, protože nedokážou dostatečně plnit některé kampaně. Přistoupili jsme proto k úpravám cen o 15 %, u nejvyužívanějších balíčků dochází k nárůstu až o 20 %,“ přibližuje Pantůčková. Největší tuzemská komerční televize Nova hodlá napřesrok zdražit o 4 %, druhá Prima o 10 až 12 %. Letos činil nárůst u obou o 6 %.

Zdražení přišlo i se vstupem slovenské televizní skupiny Joj Group (se stanicemi Joj Cinema a Joj Family) do nabídky Atmedie a rostoucí sledovaností. Podíl na publiku v Česku Atmedia pro rok 2017 plánuje na úrovni 5 %. Pantůčková tento cíl odhaduje jako „realistický“. V září 2016 činil podíl 3,3 %. Atmedia obchodně zastupuje celkem 25 televizních stanic.

Atmedia zachovává nákupní cílové skupiny (obecná 15+, „mladší“ 15-54, dětská 4-14). „Dostatečně reflektují požadavky klientů,“ tvrdí firma. Klasické spoty v nabídce Atmedie na příští rok doplňují sponzoring, teleshopping, product placement, injektáž a také reklama v HbbTV.