Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Atmedia ukončí prodej reklamy pro skupinu 15+

Reklama v tematických televizích bývá vyprodaná, v roce 2019 zdraží průměrně o 10 %.

Róbert Martiška

Jednatelem a obchodním ředitelem Atmedie je Róbert Martiška

Prodejce reklamy na menších, tematických stanicích Atmedia nebude od příštího roku 2019 nabízet cílení na skupinu diváků 15+.  Prodej reklamního prostoru bude směřovat už jen na dvě cílové, a to 15 až 69 let pro balíčky Atmax, Atadults a Atchoice a na dětskou cílovou skupinu 4 až 14 let pro balíček Atkids. Končí tak obchodní balíček Atsmart. V takzvané obecné cílové skupině lidí nad 15 let měří svou sledovanost veřejnoprávní Česká televize, která má prostor pro reklamu omezený. Dvě nejsledovanější komerční televize Nova a Prima sledují a prodávají reklamu na „mladší“ skupiny. Skupinu 15-69 tlačí hlavně Prima, Nova si hleděla věkového vymezení 15-54.

„K rozhodnutí zjednodušit stávající nabídku na dvě základní cílové skupiny nás vedla především snaha zpřehlednit a zjednodušit obchodní podmínky pro naše partnery,” uvádí Michaela Vasilová, managing director Atmedia. Firma od loňska patří kyperské společnost VM Media Investments s nejasným vlastníkem. Novým jednatelem místo Vasilové a zároveň obchodním ředitelem se letos v létě stal Róbert Martiška. Atmedia obchodně zastupuje přes 20 menších stanic tuzemských i zahraničních provozovatelů.

„S počátkem roku 2019 také dojde k úpravě stávajících koeficientů sezonality platných pro všechny obchodní balíčky. V důsledku stále častější vyprodanosti televizních stanic přistoupilo mediální zastupitelství k meziroční změně koeficientů, které společně s úpravou obchodní nabídky způsobí zvýšení cen inzerce v průměru o 10 %,“ uvádí firma. Důraz Atmedia klade na standardní televizní kampaň, doplňují je sponzoring, product placement, teleshopping, injektáže a také reklama v rámci HbbTV.