Prodejce reklamy na tematických televizních stanicích Atmedia nehodlá příští rok zdražit. „Ceníkové ceny, sezónní a stopážové koeficienty zůstanou na stejné úrovni,“ uvedla Michaela Vasilová, managing director Atmedia.
„V neustálém zvyšování ceníkových cen nevidíme smysl. Plánujeme ale zvyšovat reálné ceny, tedy poskytovat nižší slevy zadavatelům televizní reklamy, a to z důvodu větší vyprodanosti a rozšířeného počtu zastupovaných televizních stanic,“ doplňuje ředitelka. Reklamní prostor byl podle ní letos narozdíl od loňska u některých stanic vyprodaný nejen v high season, ale v low season.
Pro letošní rok 2019 přitom Atmedia zdražovala meziročně o 10 %, přičemž s loňským rokem 2018 ukončila prodej reklamy na cílovou skupinu 15+. V nabídce ponechala cílení jen na dvě skupiny - na dospělé od 15 do 69 let (obchodní balíčky Atmax, Atadults, Atchoice) a na děti od 4 do 14 let (balíček Atkids). „Klienti se díky provedeným změnám v naší nabídce nyní líp orientují, navíc víc vychází vstříc jejich požadavkům. Proto se jí budeme držet i v roce 2020,“ podotkla ředitelka Atmedia.
Prodejce nyní obchodně zastupuje 25 tematických stanic, přičemž 19 z nich se účastní elektronického měření sledovanosti, a chce jejich počet v portfoliu dál zvyšovat. „První rozšíření o tři televizní stanice očekáváme už na jaře 2020,“ avizuje Vasilová. Konkrétně půjde o tematické kanály televizní skupiny Discovery, tedy Eurosport 1, Discovery Channel a TLC. „Potěší především ty zadavatele reklamy, kteří chtějí oslovit mladší diváky ve věku 25 až 44 let,“ uvedla ředitelka. Spolu s prodejem reklamy od Atmedie budou stanice zařazeny do peoplemetrů, do oficiálního elektronického měření sledovanosti. Počet zastupovaných stanic se tak u Atmedie zvýší na 28, počet měřených na 22.
Jedinou změnou v obchodní politice Atmedia pro rok 2020 bude zvýšení minimálního počtu televizních stanic u balíčku Atchoice ze sedmi na osm, protože loni stanic v balíčku výrazněji přibylo. Kromě klasické televizní reklamy Atmedia nabízí sponzoring, product placement, teleshopping, propagační minipořady, reklamu v HbbTV a také partnerství s Formulí 1 vysílané na kanálech Sport 1 a Sport 2.