Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Atmedia v příštím roce 2020 ceny reklamy nezvýší

Prodejce reklamy na menších televizích chce místo zdražování poskytovat nižší slevy.

Prodejce reklamy na tematických televizních stanicích Atmedia nehodlá příští rok zdražit. „Ceníkové ceny, sezónní a stopážové koeficienty zůstanou na stejné úrovni,“ uvedla Michaela Vasilová, managing director Atmedia.

„V neustálém zvyšování ceníkových cen nevidíme smysl. Plánujeme ale zvyšovat reálné ceny, tedy poskytovat nižší slevy zadavatelům televizní reklamy, a to z důvodu větší vyprodanosti a rozšířeného počtu zastupovaných televizních stanic,“ doplňuje ředitelka. Reklamní prostor byl podle ní letos narozdíl od loňska u některých stanic vyprodaný nejen v high season, ale v low season.

Pro letošní rok 2019 přitom Atmedia zdražovala meziročně o 10 %, přičemž s loňským rokem 2018 ukončila prodej reklamy na cílovou skupinu 15+. V nabídce ponechala cílení jen na dvě skupiny - na dospělé od 15 do 69 let (obchodní balíčky Atmax, Atadults, Atchoice) a na děti od 4 do 14 let (balíček Atkids). „Klienti se díky provedeným změnám v naší nabídce nyní líp orientují, navíc víc vychází vstříc jejich požadavkům. Proto se jí budeme držet i v roce 2020,“ podotkla ředitelka Atmedia.

Prodejce nyní obchodně zastupuje 25 tematických stanic, přičemž 19 z nich se účastní elektronického měření sledovanosti, a chce jejich počet v portfoliu dál zvyšovat. „První rozšíření o tři televizní stanice očekáváme už na jaře 2020,“ avizuje Vasilová.

Jedinou změnou v obchodní politice Atmedia pro rok 2020 bude zvýšení minimálního počtu televizních stanic u balíčku Atchoice ze sedmi na osm, protože loni stanic v balíčku výrazněji přibylo. Kromě klasické televizní reklamy Atmedia nabízí sponzoring, product placement, teleshopping, propagační minipořady, reklamu v HbbTV a také partnerství s Formulí 1 vysílané na kanálech Sport 1 a Sport 2.