Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

ATO: Tendr na peoplemetry nezrušíme. Šéf Novy rezignoval na prezidentství asociace

Dnešní zasedání valné hromady Asociace televizních organizací (ATO) udělalo v kauze výběru nového provozovatele peoplemetrů na léta 2013 až 2017 jasněji, ale definitivně ji pořád nevyřešilo.

Nova, která nesouhlasí s výběrem dosavadního provozovatele Mediaresearch, navrhla, aby se probíhající tendr zrušil. To neprošlo, Nova prohrála hlasování v poměru 3:1, proti zrušení hlasovali zástupci České televize, Primy a Asociace komunikačních agentur.

Vzápětí rezignoval na svou funkci v čele ATO generální ředitel Novy Jan Andruško. Toho k dnešnímu dni na další rok nahradil na pozici prezidenta asociace Marek Singer, šéf konkurenční Primy.

Médiář.cz o tom informovala jednatelka ATO Vlasta Roškotová. Podle ní rezignace Andruška nesouvisí s rozhodováním o veřejné zakázce na provozování peoplemetrů. V prezidentství ATO - čestné funkci - se šéfové jednotlivých členských podniků střídají vždy právě po jednom roce, a Nova je tentokrát držela déle. Andruškův předchůdce Petr Dvořák dostal funkci v červnu 2010, Andruško, který Novu vede od ledna 2011, pak letos v dubnu a od června přesluhoval - od té doby se ovšem valná hromada sešla až dnes.

„Odbourali jsme možnost tendr zrušit,“ shrnula Vlasta Roškotová dnešní dění kolem veřejné zakázky. „Zákon nám v současné situaci, ve které se nacházíme, nabízí dvě možnosti. Buď zrušit výběrové řízení, nebo vybrat vítěze. První možnost při dnešním jednání padla a tu druhou v současné době analyzujeme,“ rozvedla pro ČTK.

Aby ATO mohlo jmenovat vítěze tendru, měli by se podle jednoho z výkladů vnitřních regulí její členové jednomyslně shodnout na Mediaresearch, kterého už před dvěma měsíci doporučila hodnotící komise.

Pokud by Nova dále nesouhlasila, bylo by další cestou, jak by ostatní tři členové mohli prosadit Mediaresearch určit vítězem, to, že by Nova z asociace vystoupila. Takový krok by ovšem negativně ovlivnil trh s televizní reklamou, ten by tak totiž už neměl k dispozici jednotná data sledovanosti všech stanic, podle nichž se reklamní čas prodává.

Anebo televizní asociace najde ve vnitřních regulích další řešení. Rozhodnout se má do konce roku.

„Nabídli jsme řešení - zrušení probíhajícího tendru a urychlené vypsání nového - a je nám líto, že ostatní ho nepřijali a zároveň nepřinesli jiný návrh řešení patové situace. Vystupovat z asociace ale zatím nehodláme,“ reagoval pro Médiář.cz ředitel PR Novy Vladimír Mužík.

Tendr, v němž jde o pětiletou veřejnou zakázku v hodnotě 300 milionů Kč, vyšetřuje také antimonopolní úřad. Ten ale podle jednatelky Roškotové zatím neseznal, že by ATO porušila zákon o veřejných zakázkách - nezahájil totiž ani správní řízení, ani nevydal předběžné opatření, kterým by zastavil další postup.