Novým investorem obchodního portálu Aukro se stal fond Leverage Technology, získal 15 %. Zbylými podílníky zlínského Aukra jsou David Vychytil z NetDirectu, který drží 8,5 %, Jan Mikulka s 8,5% podílem a stejný podíl má také Pavel Brada. Dalších 17 % drží firma FMFox, kterou vlastní Václav Liška, generální ředitel Aukra. Pak následuje firma Agora Development, která má v Aukro 21 % a která působí jako distributor spotřební elektroniky, IT technologií, mobilní techniky a fototechniky na českém a slovenském trhu. Zbývajících 21,25 % vlastní firma Equity Partners, jejíž majitelé Petr Kymlička a Radovan Hauk působí jako partneři ve firmě BDO Advisory. Ta mimo jiné například drží 32 % akcií v marketingové agentuře Dark Side, která za Aukro komunikuje.
Obchodní portál Aukro letos na jaře začal s přechodem na vlastní platformu a v létě se definitivně oddělil od polské e-commerce skupiny Allegro Group. Teď hlásí, že přechod na vlastní platformu dokončil. Plánuje expanzi na tuzemském trhu, do pěti let chce mít 10% podíl v české e-commerce. Právě kvůli tomu změnil vlastnickou strukturu. Za rok se na Aukru prodá 12 milionů položek, účet na něm mají 4 miliony zákazníků.
„Tuzemská e-commerce je na vzestupu a my se musíme přizpůsobovat požadavkům nové doby. Po přechodu na novou platformu jsme připraveni na vyšší návštěvnost i rychlejší transakce a chceme hrát na trhu ještě výraznější roli, než je tomu nyní,” sdělil plány ředitel Aukra Liška.
„Strategií našeho fondu Leverage Technology je investovat kapitál v oblasti e-commerce a online technologií do silných hráčů, kteří mají potenciál dalšího růstu a expanze. Aukro tyto podmínky splňuje a považujeme jej za jeden z nejstrategičtějších subjektů na českém internetovém poli,” řekl Matěj Boruta, ředitel a partner v Leverage Technology. Výši investice ani jeden z aktérů neuvedl, Boruta uvedl, že investici uskutečnil po ročním pozorování Aukra. Chce se podle svých slov aktivně podílet na jeho rozvoji a vytvářet další synergie Aukra se subjekty ve svém portfoliu případně bude mít.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
