Společnost Auto Palace, která u nás dealeruje 8 značek automobilů, představila v průběhu května pro Čechy ojedinělý projekt – nákup auta přes své webové stránky online, bez nutnosti návštěvy showroomu. Služba se realizuje přes webové stránkywww.autopalace-sporilov.cz, kde zákazník vyplní své osobní údaje a auto se rezervuje ve všech komunikačních kanálech společnosti. Poté obdrží návrh kupní smlouvy a specifikaci nevratné zálohy, kterou musí do tří dnů zaplatit. Pokud je vůz ve skladu, bude v domluvenou dobu dodán podle přání zákazníka na určené místo, pokud ve skladu není, bude zadán do výroby. Zbytek částky musí nový majitel zaplatit do sedmi dnů po převzetí auta. I v tomto případě, stejně jako kdy jindy, má zákazník právo reklamovat produkt do 14 dnů po zakoupení. „V letošním roce jsme se zavázali přinášet našim zákazníkům ještě lepší komfort při nakupování vozu a nemělo jít pouze o plytká stanoviska bez významu,“ komentuje novou službu Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace pro ČR a SR.
Otevřenější novým technologiím je od 17. května i TUkas Group, dealer 4 automobilových značek, který spustil mobilní aplikaci TUkas Group CarApp CZ. Aplikace, dostupná pro Android i iOs, nabízí rychlé objednání do servisu, slevové nabídky, kontakty na rychlou pomoc na silnici nebo informace ze světa automobilů. Spuštěná byla u příležitosti 25 let společnosti na našem trhu, do budoucna se plánuje její vylepšení jako online objednávka náhradních dílů, půjčovna, pickup servis a možnosti přihlášení jednotlivých uživatelů do svých profilů.
Proč ne, pro mne to dává smysl. Cesta, která vede k nákupu auta, je dnes povětšinou velmi dlouhá a klikatá, přeplněná informacemi, reklamními sděleními, doporučeními přátel, zkušeností se stávající značkou atd atd. Vlastní nákupní akt je pak spíše technikálie a realizovat jej online je praktické. Pořád lepší než čekat hodinu v showroomu na to, abych konečně mohl prodejci říct, že jsem vše zanalyzoval a beru to modré auto támhle vzadu.
Tomáš Krásný (Blue strategy)
Každou firmu posouvají dvě hlavní věci marketing a inovace. Takže i tato je nástrojem, jak zvýšit hodnotu značky. Na druhou stranu se jenom osobně zamýšlím nad tím, zda bych si chtěla koupit auto přes internet, ale asi nejsem typický představitel, na koho cílí. Aplikaci, jakou zavedl TUkas se vůbec nebráním, je to další způsob jak pečovat o zákazníka.
Monika Hrubalová
Před nedávnou dobou jsme řešili v rámci výzkumu téma on-line nákupů. Auta byla mimo jiné zmíněna mezi kategoriemi, kde by lidé on-line způsob nákupu příliš nevyužívali. První krok zatím vždy bude ‚jít se fyzicky podívat‘, pak jako další krok výběru může ale do budoucna být detailní konfigurace vozu z gauče doma.
Martin Boček
Tohle mi dává smysl, a podle popisu to v Auto Palace mají i technicky a procesně zmáknuté, což je asi základ. Jen jestli půjde změnit tradiční postup pro nákup auta – obejít pár dealerů milované značky s vytištěným seznamem výbavy z webového konfigurátoru, usmlouvat na konkrétní specifikaci co největší slevu, a smlouvu podepsat tam, kde to jde nejlevněji. Přeci jen, auta se spotřebním zbožím teprve stávají. A na ty, co už je tak berou, cílí hlavně operativní leasingy pro soukromníky. Nemám statistiky k dispozici, ale něco mi říká, že tento model sráží hlavně potřeba Čechů vlastnit, tam vidím pro Auto Palace díru na trhu.
Václav Loubek