Spolek pro cyklistickou dopravu AutoMat představil nové logo i celou vizuální identitu. Vytvořilo ji studio Butterflies & Hurricanes. Tím se spolek rozloučil s hvězdičkou v názvu, přijal nové barvy, má nový web a také slogan, který zní Nádech pro město. Nový vizuál je součástí širší změny, která zahrnuje i nové motto a posílení aktivit spolku týkajících se urbanismu, klimatické změny či dostupnosti bydlení.
„Nové motto by mělo ideálně shrnout všechny činnosti AutoMatu do tří slov. Chceme, aby díky našim aktivitám skutečně mohla města lépe dýchat,“ říká výkonný ředitel AutoMatu Martin Šotola. Zároveň se dosavadní spolkový Tým rozvoje Prahy transformoval do oddělení nazvaného Laboratoř udržitelného urbanismu (LAB) a rozšířil záběr. Vede ho Michal Lehečka.
„Vyšli jsme ze symbolu panáčka z původního vizuálu, jen jsme ho zjednodušili a vložili do písmene A. To se ve slovech vyskytuje často, a tak je snadné obrandovat skoro jakékoliv slovo i bez dalšího použití loga AutoMat. Dává také možnost dělat z něj vzory, skládat do různých tvarů, použít ho jako výsek na fotografie nebo rámeček,“ popisuje designér Stanislav Mihal, který měl projekt ve studiu na starosti.
„Pro AutoMat jsme vytvořili i speciální font, kde typickou hvězdičku nahradilo písmeno A s kroužkem. Podklady k symbolu a logu má tak každý, kdo má font k dispozici a může s ním sám bez znalosti grafických programů snadno pracovat.“