Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Babiš dál tlačí na Ringier: tvrdí, že ho redaktor Reflexu pomluvil

Andrej Babiš. Foto: Profimedia.cz, Economia

Andrej Babiš. Foto: Profimedia.cz, Economia

Několik dní po zahájení soudní pře s vydavatelstvím Ringier Axel Springer kvůli článkům v deníku Blesk - odročeném na červenec - vadí podnikateli a politikovi Andreji Babišovi obsah dalšího periodika téhož vydavatele, konkrétně týdeníku Reflex. Podává trestní oznámení za pomluvu na jeho redaktora Petra Holce.

Babiš považuje za lživá tvrzení z článku Čas falešných mesiášů z 24. čísla Reflexu, že „maximalizoval zisk a Lidový dům na něj schraňoval kompromitující informace, včetně těch od policistů či BIS, jak už to v politice chodí. V jedné z nich se píše i o dvaadvacetimilionové provizi, již měl Babiš vyplatit Grossovi za první a nakonec neúspěšnou privatizaci Unipetrolu.“

Blesk v době, kdy vyšly inkriminované články, řídil Pavel Šafr, který je nyní opět šéfredaktorem Reflexu. Předmětem opakovaných spekulací je přitom letos to, že Babiš uvažuje o koupi české pobočky Rinigeru.