Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Balšínek reaguje na Léka: vysoký plat jsem si v Mafře zasloužil

Nové projekty jako bookmagy či mobilní aplikace byly podle bývalého šéfa LN vysoce profitní, „někdy s marží přes 100 procent“.

Dalibor Balšínek. Foto: Profimedia.cz

Dalibor Balšínek před rokem jako člen představenstva Mafry a šéfredaktor Lidových novin. Foto: Profimedia.cz

Dalibor Balšínek na Schodišti Konektoru, s moderátorem Tomášem Vyšohlídem. Foto: Jakub Syrůček

Dalibor Balšínek na debatě agentury Konektor, s moderátorem Tomášem Vyšohlídem, minulý čtvrtek. Foto: Jakub Syrůček

Bývalý šéfredaktor Lidových novin, teď provozovatel Echo24.cz Dalibor Balšínek reaguje na svém webu na páteční text svého následovníka v čele listu Istvána Léka - ten ho v LN kritizoval mimo jiné za víc než stotisícové rozdíly v platech redaktorů. Balšínek staví platy hlavních editorů, vedoucích vydání, magazínů, webů nebo zástupců šéfredaktora do rozmezí 70.000 až 130.000 Kč, přičemž tvrdí: „Tato nejvyšší hranice se týká zástupců šéfredaktora, ale této hranice se nikdo v LN nedotkl.“

„Post zástupce šéfredaktora byl ve společnosti Mafra vnímán jako ředitelský stupeň spojený s benefity jako například služební auto. To ale v LN nikdy nebylo a jedinými benefity, které náležely všem zaměstnancům, byly: stravenky, týden dovolené navíc a mobilní telefon s limitem,“ píše dále Balšínek, který v Mafře působil jako člen představenstva, zodpovědný za online aktivity včetně iDnes.cz (o ty postupně přicházel, až se s ním manažeři Andreje Babiše, nového majitele vydavatelství, loni v listopadu rozloučili úplně).

„Za mého působení v LN nebyl zaměstnanec, který by měl o sto tisíc korun více než jiný zaměstnanec,“ tvrdí. Je přitom přesvědčen, že Lékova narážka o několika vyvolených ve skutečnosti mířila jen na něj. Potvrzuje, že měl „vysoké příjmy“ a „benefity“, připomíná nicméně, že ne jako zaměstnanec Mafry, ale právě jako člen představenstva. „Měl jsem za to jako ostatní členové představenstva služební audi A6, šest týdnů dovolené a plat, který patřil v představenstvu k těm vyšším. A zasloužil jsem si ho. Ročně jsem totiž zařídil 35 milionů nových příjmů, které v Mafře před mým nástupem nebyly,“ prohlašuje Dalibor Balšínek.

Včera také uvedl na Twitteru: „K častým dotazům kolik jsem bral sám: ať to řeknou oni, AB [Andrej Babiš - pozn. red.] stejně kudy chodí, tam to troubí.“

Mezi svými úspěšnými projekty uvádí luxusní přílohu Lidových novin Esprit, tzv. bookmagy, speciální časopisy typu 101 výletů, a příjmy z mobilních aplikací. „I po odečtení nákladů byly vysoce profitní, někdy s marží přes 100 procent,“ píše dokonce.

Rozporuje také, že s titulem špatně hospodařil. „Můj předchůdce Veselin Vačkov mi předával rozpočet s plánovaným výsledkem mínus 34 milionů korun. Rok 2009 jsem skončil s výsledkem mínus 11 milionů korun. Již první rok jsem vydavateli ušetřil 23 milionů korun. Ve dvou po sobě jdoucích letech 2011, 2012 měly LN nejlepší ekonomický výsledek ze všech tištěných titulů Mafry,“ napsal Balšínek.

Jeho nástupce Léko a den předtím i majitel listu Babiš uvedli, že loni Lidovky skončily ve ztrátě 45 milionů Kč.