
Dalibor Balšínek mluví o Echu na lednové konferenci Médiáře. Foto: Vojta Herout
Doposud digitální zpravodajsko-publicistický produkt Echo24.cz, respektive Týdeník Echo připravuje rozšíření o papírovou verzi. Na Twitteru o tom informoval Dalibor Balšínek, šéfredaktor a vydavatel online deníku a týdeníku pro tablety. Digitální týdeník má podle vydavatele 2.500 abonentů, současně prý sílí poptávka po tištěné podobě. „Samozřejmě nějaké riziko v tom je, ale případný neúspěch nijak neohrozí týdeník Echo, který je primárně budovaný jako digitální,“ řekl na konci září.
V České televizi šéf Echa nedávno řekl, že expanze do tisku přichází kvůli zajištění dalších příjmů z distribuce. První vydání tištěného Echa se plánuje na pátek 7. listopadu, prodávat se má za 39 Kč. Roční předplatné u tištěné verze bude 1.500 Kč, pro digitální předplatitele se slevou. Startovací náklad předpokládá 35.000 kusů. „Pro to, abychom uspěli, nám stačí prodeje v řádu tisíců kusů,“ řekl Balšínek. Minimální cíl je prodat 5.000 výtisků.
Časopis Echo je od začátku zamýšlený jako názorový titul, který se věnuje nejdůležitějším politickým, společenským a ekonomickým událostem. Digitální týdeník poprvé vyšel letos v červenci. Cena magazínu dostupného na všech digitálních platformách je 79 Kč za měsíc nebo 699 Kč za rok.
Dnes jsme pokořili hranici 2500 platících předplatilů Týdeníku Echo.Včera jsme poslali do tiskárny první zkušební kus. V trafikách už 7.11.
— Dalibor Balšínek (@balsinek) Říjen 14, 2014
a tak bude vypadat titulní strana tištěného vydání. pic.twitter.com/pIjbuiWnYU
— Dalibor Balšínek (@balsinek) Říjen 14, 2014
Už to jede z rotačky. A na první pohled tam žádný průšvih není. pic.twitter.com/eHXF5bP1py
— Dalibor Balšínek (@balsinek) 5. Listopad 2014
Je to venku: na stánku, digitálně a nově i pro iPhone. Navíc v Apple app to samo čte texty a je to docela vtipné. pic.twitter.com/i3UNicstA7
— Dalibor Balšínek (@balsinek) 7. Listopad 2014