Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 4. týden 2019
- AZN Kru: Žij zdravě, žij Skyr (49 %)
značka: Skyr, klient: Bohušovická mlékárna - Toyota partnerem českých olympioniků (32 %)
značka, klient: Toyota
- Addict: Buďte tváří televizní reklamy (30 %)
značky, klient: Invia - Isobar: Nastartujte den s chutí (25 %)
značka: BeBe Dobré ráno, klient: Mondelez - #OrbitChallenge (25 %)
značka: Orbit, Airwaves
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Bank opět tváří Skyru (49 %)
Bohušovická mlékárna zahajuje kampaň na podporu tradičního islandského mléčného výrobku Skyr. Nový televizní spot připravila produkční agentura AZN Kru, vedení projektu se ujal Robert Janča. Hlavní tváří reklamy je Ondřej Bank. Spojení známého alpského lyžaře a bohušovického Skyru má divákům ukázat, že zdravý životní styl, sport a kvalitní strava plná bílkovin k sobě neodmyslitelně patří. To podporuje i claim kampaně Žij zdravě, žij Skyr. Reklama má celkem několik verzí – tři běží v televizi ve formě sponzorských vzkazů, tři slouží jako bumper ads na YouTube a další jsou určeny pro použití na dalších online platformách.
Vkusný medailonek Ondřeje Banka. Ale co tam probůh na konci dělá ten jogurt?
Jakub Hussar (Haze)
Nebýt na můj vkus „utahané hudby“, dal bych ještě víc bodů. A heretický dotaz: opravdu už všichni vědí, co to je skyr?
Míla Knepr (Silver Pack)
Na tomhle se dá vypíchnout snad jenom ten packshot. To trefili přesně, tu tonalitu roku 87.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Při prvním poslechu jsem místo „podle tradiční islandské receptury“ slyšela „podle tradiční islámské receptury“, haha! Kreativně to není žádná hitparáda, ale uznávám, že spoty mají fajn atmosféru a Bank je sympaťák. Spojení „Žij Skyr“ mě ale tahá za uši.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Za mě jednoznačně palec nahoru! Jasně, když jsem to viděl poprvé, tak jsem měl pocit, že se ten člověk každou chvíli rozpláče, a pak přijde packshot na úrazové pojištění. Ale je to tím, že žiju dogmaty „z food businessu“ – ve spotu musí být aspoň 10 sekund produktové demo, v kterém se lije mléko, míchá tvaroh a padají kusy ovoce. A ono nemusí! Navíc, obraz má jasný výtvarný názor. Střídaní aspect ratio během jediného spotu funguje krásně. Produkt je přítomen, ale tak nějak se netlačí na pilu, aby byl v popředí. Místo toho nechá vyniknout emocím. Bral bych tohle jako ukázku velmi zdařilého udělaného testimoniálu – posílam speciální plaketu odvahy klientovi!
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Dobré je, že jsou i kratší verze, které vám sdělí benefity produktu. Jen bych je určitě komunikovala nejen ve voiceoveru, ale i grafikou v obraze, aby lidem opravdu neuniklo, že to není jen další jogurt. A neškodila by jedna 20″ zaměřená na vysvětlení toho, co to vlastně skyr je. Myslím, že většina lidí to stále neví.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Pochopil jsem to správně, že je to dokument o Ondrovi, do kterého se omylem přimíchal nějaký Skyr. Mám rád nabourávání standardu, ale zde to není to pravé ořechové, tedy mléčné.
Michal Šoller (Cognito)
Ondra žije v přírodě, Skyr je taky z přírody, Ondra býval čato zraněný, Skyr je zdravý. Takový sdružený rým. Příště by to chtělo alespoň střídavý. Zajímavý produkt není třeba uměle montovat na bývalého lyžaře.
Pavel Jechort
2. Toyota podporuje olympioniky (32 %)
Čeští olympionici mají nového partnera, japonskou automobilku Toyota. Novou reklamní tváří Toyoty se stává plavkyně Barbora Seemanová. Dlouhodobě už s automobilkou spolupracuje Eva Samková i celý snowboardcrossový tým. Jako nové tváře značky se v říjnu představili také beachvolejbalistky Markéta Sluková a Bára Hermannová, rychlostní kanoista Martin Fuksa a skateboardista Maxim Habanec. S Toyotou se nyní spojuje rovněž olympijský vítěz v moderním pětiboji David Svoboda.
Mě už ty medailonky sportovců fakt nebaví. Je to dlouhý a ukecaný. Chci víc Toyoty!
Jakub Hussar (Haze)
Profesionálně udělané. Příběhy, slowmotion, podmanivá hudba. Korporátní sponzoring. Neuráží.
Míla Knepr (Silver Pack)
No jako reklama to není, nikdo to asi nedokouká, ale na interní prezentaci to ostudu neudělá. A o to šlo asi především.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Nic nového pod sluncem – záběry na sportovce kombinované s jejich myšlenkami. Na druhou stranu se na video dobře dívá, má příjemný (nebo příjemnou?) flow.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Tak tady máš tu footage, poslepuj to nějakou grafikou a hudbou z imagebanky – zkus třeba hesla #wearethechampions a #nevergiveup.“ Takhle nějak si představuju, že vypadal briefing. Myslím, že by si Toyota s olympijským teamem zasloužila něco unikátnějšího.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Není to špatný, ale od spotu s olympijskou tématikou bych čekala mnohem víc.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
To je reklama na Olympiádu? Nebo co je cílem? Nic jsem si z toho neodnesl. Jestli to bylo cílem, tak se to povedlo.
Michal Šoller (Cognito)
Takové standardní, ničím nevybočující tam ani zpátky.
Pavel Jechort
3. Invia láká do reklamy (30 %)
Cestovní agentura Invia připravila ve spolupráci s kreativní agenturou Addict televizní kampaň na podporu prodeje letních zájezdů. Kdokoliv může zaslat fotografii z vlastní dovolené a spatřit se pak po celý jeden den v televizi. Dopředu také ví, kdy to bude. A ještě získá odměnu. “Jako základ jsme použili kreativní koncept z léta Dovolená na Výbornou, který vtipnou formou ukazuje příběhy rodiny Výborných. Hlavní myšlenkou je komunikace benefitů pro zákazníky při nákupu dovolené v režimu First Minute a zároveň originální aktivace diváků k interakci pomocí dynamické obměny televizních spotů,“ uvedl Michal Bošela, brand manager cestovní agentury Invia.
Dal bych na začátek titulek ve stylu: UPOZORNĚNÍ: Spot může obsahovat stopové množství korýšů. S jistotou však neobsahuje žádný humor.
Jakub Hussar (Haze)
Loňská kampaň, vylepšená personalizací. Milý, drobný nápad (ta personalizace), skutečně realizovaný. Za to poklona.
Míla Knepr (Silver Pack)
Copak tohle, ale představte si, až vás v létě nějací známí pozvou na návštěvu a budete nad mísou čipsů čekat, až se v reklamě objeví fotka capartů u bazoše... A uvědomte si, že pak vám budou chtít ukázat zbylých 435 fotek.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Videa mají veselou, rozpustilou náladu, ale situace (otec nesoucí vanu, kopání bazénu) jsou tak nepravděpodobné a přitažené za uši, že k nim nedokážu více přilnout.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Koncept chápu, ale nepodařila se najít ta správná vtipná exekuce. Nemůžu se zbavit myšlenky, že o 100 metrů dál je moře, takže problém ve skutečnosti neexistuje. Vím, že díra v zemi je postprodukční, že to, co nese na zádech, je vana a ne vířivka... No, prostě to nefunguje.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Na to, že ta microsita mojedovolena.cz je dost tragická, tak tam mají celkem hodně příspěvků (jestli to tedy nejsou namotivovaní zaměstnanci Invia).
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Je to vtipné a líbí se mi nápad s fotkou, jen je škoda, že si té fotky pak skoro nevšimnete. Nejvtipnější na tom celém je voucher na nákup dovolené v hodnotě 2k, s tím se výherci podívají daaaaleko.
Michal Šoller (Cognito)
Je dobře, že se někde ukazuje třeba aplikace, jen bych jí dal mnohem více času, jako třeba u Trivago. Řekl bych, že výběr je ta kritická část. Zasílat někam fotky a za odměnu se vidět v telce mně přijde mimo mísu a cílovku.
Pavel Jechort
4./5. BeBe rozlišuj tři skupiny žen (25 %)
Výrobce cukrovinek Mondelez v první své letošní kampani značky snídaňových sušenek BeBe Dobré ráno, určené pro digitální prostor, pracuje se třemi skupinami žen. Oslovit tak chce milující matky, aktivní ženy a úspěšné ženy, které jedou na vlně nejnovějších trendů. Pro každou z nich má vlastní příběh. Pracuje s konceptem přizpůsobeného obsahu a cílí na individuální potřeby a specifické ranní rituály vybraných cílových skupin. Reklamní spoty a návrh i exekuci jejich personalizace vytvořila agentura Isobar. Z dalších marketingových nástrojů bude výrazná podpora instore v podobě POS materiálů, ochutnávek a drobných dárků podporujících zdravý životní styl, jako jsou švihadla, snídaňové misky nebo svačinové boxy. V televizích bude v prvním čtvrtletí nasazen televizní spot s Lukášem Hejlíkem.
Generická nuda volume MAX.
Jakub Hussar (Haze)
Jako kdybych slyšel brief: ranní rituál. Přání bylo otcem myšlenky. Jenže s rituály je to jinak, než jak to vidí BeBe. Celé je to proto takové umělohmotné a těžko uvěřitelné.
Míla Knepr (Silver Pack)
Když ti spadne obraz, dej si sušenku! Poněkud sterilní spot, kterých už jsme všichni viděli více, než je třeba. Ale pokud to prodává...
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hezká art direction, hezká kamera. A tím pozitiva končí. Zahrát úlek, bylo mimo schopnosti herečky, náhlý déšť byl asi mimo schopnost budgetu. Režie problémům nepomohla.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Hezký, že využívají segmentace a různých sdělení, nicméně celé to působí strašně uměle. Trocha autenticity by rozhodně prospěla i sluníčkovému brandu, jako je BeBe.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Krátké s jemným vtipem. Mně se to líbí. Počkat, to je jen pro ženy? Kruci a co teď mám jíst já? V práci se mi nyní budou smát, že jsem aktivní žena.
Michal Šoller (Cognito)
Rituál a Bebe klidně. Ale prosím příště trochu reálnější exekuce. Prosluněná rána mi přijdou dobrá už sama o sobě, tam sušenky nic nevylepší.
Pavel Jechort
4./5. Orbit ukazuje lekce jógy (25 %)
Značky žvýkaček bez cukru Orbit a Airwaves se v novoroční kampani představují jako jednoduchý prostředek, díky kterému lze snadno a rychle získat dobrý pocit. Jednadvacetidenní výzva #OrbitChallenge zaměřená na jógu postupně odkryje na microsite značky 10 videí s lekcemi jógy vedené profesionální instruktorkou a vyznavačkou zdravého životního stylu Karin Dimitrovovou.
Nic proti józe, ale relevanci se žvýkací gumou v ní nevidím. Že by sebevražda zadušením?
Jakub Hussar (Haze)
Rozumím snaze Orbitu. Ale i po téhle kampani pro mne Orbit zůstává žvýkačkou a nikoli prostředkem „díky kterému lze snadno získat dobrý pocit“.
Míla Knepr (Silver Pack)
Mám tři dotazy. Proč mě žvejky motivují cvičit jógu? (A ne, „Značky žvýkaček bez cukru Orbit a Airwaves se v novoroční kampani představují jako jednoduchý prostředek, díky kterému lze snadno a rychle získat dobrý pocit,“ není odpověď a vy to víte). Otázka druhá: Která hlava vymyslela, že speče dohromady Orbit a Airwaves, který dává smysl diferencovat? A konečně - viděli jste někdo ten nenásilný branding v posledních 30 vteřinách? Ten by vám neměl uniknout.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Mezi žvýkačkami a jógou je mohutný oslí můstek, ale kampaň je celkem masivní, a tak předpokládám, že nějaký efekt mít bude. Jak hodnotit nápad, to nevím. „Uděláme to o józe“ nápadem není.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Zaměřím se na exekuční stránku. Taková hezká holka s kudrnatýma vlasama, ale z hlavy ji v pozadí rostou hned tři kytky. A ty celky, kdy vidíme celý (hezký) studio, ale ona - ta, co nás má naučit jógovou pózu, je schovaná mezi pohovkou a dalšíma květináčema. A co ty fotografie, půl záběru v pozadí zabírá okno, za kterým nic není a cihly v pozadí jsou ostrý… Tenhle tender asi vyhrála cena, ale výsledek žádnou cenu nevyhraje.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
U jógy a meditace se žvýká? Kvituji nabádání k aktivnějšímu životu, ale určitě by se dalo vymyslet vhodnější spojení.
Michal Šoller (Cognito)
Trochu mě mrzí, že i značky jako Orbit totálně rezignovaly na produkt a jeho relevanci pro dnešní svět. Na top of mind s tím ale vystačí.
Pavel Jechort
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
