Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Barbora Poláková natočila živý klip na Instagram

Barbora Poláková natáčí. Foto: Tomáš Třeštík

Barbora Poláková natáčí. Foto: Tomáš Třeštík

Marie Štípková, Jiří Zeman a červené trenýrky. Foto: Ksana Fedorova

Marie Štípková, Jiří Zeman a červené trenýrky. Foto: Ksana Fedorova

Youtubeři MenT a Fatty Pillow. Foto: Martin Přibyl

Youtubeři MenT a Fatty Pillow. Foto: Martin Pibyl

Youtubeři Pedro a MenT. Foto: Martin Přibyl

Youtubeři Pedro a MenT. Foto: Martin Pibyl

Zúčastnění. Foto: Tomáš Třeštík

Zúčastnění. Foto: Tomáš Třeštík. Kliknutím zvětšíte

S netradičním počinem na sociální síti přišla skladatelka a zpěvačka Barbora Poláková. Prostřednictvím živého vysílání na Instagramu natočila na svůj mobil na jeden záběr klip ke skladbě 2-8-5 z aktuálního alba Ze.mě. “Nepodařilo se najít nikoho jiného na světě, kdo by podobnou formu hudební klip představil,” tvrdí gramofirma Supraphon, u níž Poláková nahrává. V klipu jde Barbora ze svého pokoje, přes kavárnu, místnost, kde se paří počítačové hry, diskotéku, tetovací studio, letní louku až do helikoptéry, kterou odletěla a ukázala pohled na zem, kde ostatní mezitím vytvořili obrovský nápis 2-8-5. Točilo se na letišti Točná.

Na scénáři a režii se Poláková podílela s Jakubem Machalou a technicky vzato, byla i kameramankou. Jak říká, klíčové bylo dodržet načasování. A těžké bylo vymyslet, jak zapojit a synchronizovat zvuk: “Měla jsem na sobě přidělanou jednu krabičku s odposlechem do uší a druhou spojenou s mobilem. Tam vedl kabel, který nejde běžně pořídit. Bylo to složité vyrobit.”

Do klipu si Poláková – stejně jako v případě populární Nafrněné – přizvala řadu známých tváří. Kromě jejího muže Pavla Lišky to byli Jan Révai, Hana Vágnerová, Petra Nesvačilová, Marie Štípková, Markéta Frösslová nebo Jiří Zeman, dál i vlivní ze sociálních sítí Shopaholic Nicol, Pedro, MenT, FattyPillow, Tary, Koki, Duhovka, Radka Třeštíková, Mariana Prachařová, Pavel Cejnar, Hustej Vercajk. Ti zároveň v týž čas na svých profilech na Instagramu živě vysílali klip ze svého pohledu. “Tím vznikla neobyčejná online instagramová ‘pavučina’, kdy si sledující mohli sami vybrat, čí vysílání budou sledovat a vidět celý klip a prostředí, v němž vzniká, z různých úhlů,” uvádí Supraphon.

Klip dosáhl za první dva dny skoro 300.000 zhlédnutí – živě na Instagramu přes 3.000, ve Stories během 24 hodin pak 70.000, dalších 220.000 na Facebooku. Teď ze zmíněného natáčení padesátky dalších lidí vzniká ještě další, kompilační video.

Nedávno na sebe Poláková upozornila jiným konceptem klipu, a to natáčením pozpátku. Ten na YouTube zaznamenal už 2,5 milionu zhlédnutí. Jejím nejúspěšnějším klipem je Nafrněná, s 35 miliony zhlédnutí. Následuje Kráva, ta má 18 milionů views.