S netradičním počinem na sociální síti přišla skladatelka a zpěvačka Barbora Poláková. Prostřednictvím živého vysílání na Instagramu natočila na svůj mobil na jeden záběr klip ke skladbě 2-8-5 z aktuálního alba Ze.mě. „Nepodařilo se najít nikoho jiného na světě, kdo by podobnou formu hudební klip představil,“ tvrdí gramofirma Supraphon, u níž Poláková nahrává. V klipu jde Barbora ze svého pokoje, přes kavárnu, místnost, kde se paří počítačové hry, diskotéku, tetovací studio, letní louku až do helikoptéry, kterou odletěla a ukázala pohled na zem, kde ostatní mezitím vytvořili obrovský nápis 2-8-5. Točilo se na letišti Točná.
Na scénáři a režii se Poláková podílela s Jakubem Machalou a technicky vzato, byla i kameramankou. Jak říká, klíčové bylo dodržet načasování. A těžké bylo vymyslet, jak zapojit a synchronizovat zvuk: „Měla jsem na sobě přidělanou jednu krabičku s odposlechem do uší a druhou spojenou s mobilem. Tam vedl kabel, který nejde běžně pořídit. Bylo to složité vyrobit.“
Podívejte se přes Facebook na záznam klipu
Do klipu si Poláková - stejně jako v případě populární Nafrněné - přizvala řadu známých tváří. Kromě jejího muže Pavla Lišky to byli Jan Révai, Hana Vágnerová, Petra Nesvačilová, Marie Štípková, Markéta Frösslová nebo Jiří Zeman, dál i vlivní ze sociálních sítí Shopaholic Nicol, Pedro, MenT, FattyPillow, Tary, Koki, Duhovka, Radka Třeštíková, Mariana Prachařová, Pavel Cejnar, Hustej Vercajk. Ti zároveň v týž čas na svých profilech na Instagramu živě vysílali klip ze svého pohledu. „Tím vznikla neobyčejná online instagramová ‚pavučina‘, kdy si sledující mohli sami vybrat, čí vysílání budou sledovat a vidět celý klip a prostředí, v němž vzniká, z různých úhlů,“ uvádí Supraphon.
Klip dosáhl za první dva dny skoro 300.000 zhlédnutí - živě na Instagramu přes 3.000, ve Stories během 24 hodin pak 70.000, dalších 220.000 na Facebooku. Teď ze zmíněného natáčení padesátky dalších lidí vzniká ještě další, kompilační video, které bude k dispozici na YouTube.
Nedávno na sebe Poláková upozornila jiným konceptem klipu, a to natáčením pozpátku. Ten na YouTube zaznamenal už 2,5 milionu zhlédnutí. Jejím nejúspěšnějším klipem je Nafrněná, s 35 miliony zhlédnutí. Následuje Kráva, ta má 18 milionů views.