Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Barrandov dostal pokutu 200.000 Kč za řeči o Dorlandu

Jaromír Soukup v relaci Moje zprávy

Jaromír Soukup v relaci Moje zprávy. Foto: TV Barrandov

Provozovatel televize Barrandov dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200.000 Kč za údajně tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského 20. listopadu. Moje zprávy jsou jedním z řady pořadů, které uvádí majitel a ředitel televize Jaromír Soukup.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň Ryba domácí pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství. Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření. Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

„Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ tvrdí regulátor.

Na pořady Jaromíra Soukupa už ve dvou případech také reagoval soud. Ve prospěch České televize nařídil - zatím nepravomocně - omluvu za tvrzení z cyklu Kauzy Jaromíra Soukupa. Ve prospěch reklamní firmy JCDecaux zase vydal předběžné opatření, jež Barrandovu zakazuje šířit nepravdivé informace o kauze reklamních ploch v Praze 1, kterou nyní řeší soud.