Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Barrandov v červenci na nejlepších číslech

Nejsledovanější skupinou u dospělých diváků byla ČT, poprvé se letos dostala před Novu.

Televize Barrandov v součtu s  novými stanicemi Kino Barrandov a Barrandov Plus, které začaly vysílat na jaře, dosáhla v červenci podílu na sledovanosti 6,5 %. Jedná se o nejlepší výsledek (měsíční) v historii Barrandova. Dosavadní rekord stanice byl podíl 5,63 % z ledna 2012. Posílil také samotný kanál TV Barrandov, který v prvním prázdninovém měsíci dosáhl s 5,5 % letošního nejlepšího výsledku. 

Stoupající výkon televizní skupiny vlastněné přes Empresa Media Jaromírem Soukupem pokračuje i v srpnu. V 32. týdnu (od 3.8. do 9.8.) její podíl na sledovanosti dosáhl 7,2 % u dospělých diváků. Televize má od dubna nového programového ředitele Františka Borovského, který byl do loňska generální ředitel slovenské soukromé televize Joj.

Borovský například v květnu nasadil do programu původní seriál podle slovenské předlohy Soudkyně Barbara, jehož premiérové díly běží každý všední den od 17.15 po celé léto. V prvním srpnovém týdnu jej sledovalo 222.000 diváků při 14% podílu na publiku, což je jeho dosavadní rekord. V prime time televize přes léto spíše reprízovala pořady.

U starčích diváků vedla ČT, u mladších Nova

V prvním prázdninovém měsíci si z televizních skupin u dospělých diváků nejlépe vedla Česká televize, která dosáhla podílu na sledovanosti 31,5 %. To je zatím její letošní nejlepší výsledek a poprvé se v tomto roce dostala před skupinu Nova. Ta se musela s podílem 27 % spokojit s druhou pozicí, třetí skupina Prima dosáhla podílu 20,7 %.

Zatímco ČT zůstala ve svém výkonu v meziročním výsledku stabilní, hlavní komerční skupiny oslabily, nejvíc Nova o 2 p.b. a Prima o 1 p.b. Mediální zastoupení Atmedia zastupující tematické stanice mírně posílilo (share 3,9 %), televizní skupina Óčko je meziročně na obdobném výsledku (0,9 %).

V mladší cílové skupině 15-54 let si dominantní postavení udržela skupina Nova. Její podíl na sledovanosti činil 32,5 %, druhá byla u této cílovky ČT s podílem 30 %, Prima byla níže o téměř 10 p.b. při share 20,5 %.