Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Barta a spol. investují až 55 milionů do Roivenue

Šéf Roivenue Pavel Šíma na letošním Digiveletrhu Médiáře. Foto: Vojta Herout

Šéf Roivenue Pavel Šíma na letošním Digiveletrhu Médiáře. Foto: Vojta Herout

Český analytický startup Roivenue, která pomáhá vyhodnocovat a zefektivňovat investice do marketingu, získal na další expanzi až 55 milionů Kč. Ty do něj přislíbili vložit investoři Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý alias Pale Fire Capital, a to výměnou za minoritní podíl 27 %. Většina firmy dál zůstává v rukou dosavadních vlastníků, kterými jsou Jan Hornych, Pavel Šíma, Martin Ptáček a Andrej Zotov (nikdo z nich nemá majoritní podíl). První investiční kolo je pro Roivenue 15 milionů, opce na dalších 40 milionů jsou vázány na obratové milníky.

“V internetovém byznysu se pohybuju bezmála dvacet let a vidím, že hlavní roli v dalším rozvoji e-commerce scény bude hrát schopnost analyzovat data a na jejich základě dělat rozhodnutí a automatizovat,” vysvětluje slibovanou investici Barta, který věří, že český startup uspěje i v západní Evropě. Už letos chce Roivenue do Londýna, příští rok má následovat Německo a Nizozemsko. Kromě Česka už agentura má zákazníky na Slovensku a v Polsku.

Tým agentury Roivenue

Tým Roivenue

Roivenue jednotně vyhodnocuje veškeré marketingové kanály klienta a ředitelům marketingu tak umožňuje vyhodnotit náklady na propagaci jejich značky. “Většina firem řeší rozpočty do online marketingu nekoncepčně. Často umí optimalizovat jednotlivé kanály, chybí jim však pohled na celou cestu zákazníka, od imprese po konverzi, napříč kanály. Neumí dopočítat opravdovou návratnost marketingu, tedy ROI. Naše cloudová aplikace díky machine learningu navrhuje, jak marketingový rozpočet efektivně přerozdělit, aby tytéž investice přinášely vyšší zisky. Umíme klientům vydělat až dvacetkrát tolik, kolik za nás platí,” tvrdí šéf Roivenue Pavel Šíma.

Mezi zákazníky Roivenue v Česku jsou e-shopy Slevomat, Notino nebo Kytary.cz, dál agentury GroupM, Publicis či Dentsu Aegis. Na Slovensku dělá pro operátora Orange, v Polsku pro prodejce šperků Pandora. Obrat v absolutních číslech firma neuvádí, udává jen, že meziročně rostla o 430 %. Peníze od investorů plánuje použít na růst týmu, potřebuje přijmout desítky nových lidí. Kromě vývojářů hodlá hlavně posílit obchod. Barta, Šenkypl a Holý předloni prodali online srovnávač pojištění a povinného ručení ePojištění.cz německému mediálnímu domu Bauer Media, nyní mají podíly v projektech Semantic Visions, Extra.cz, Favi, Valuo, Neogenia či ve videoprodukční agentuře Publishers.