Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Barvou roku bude modrá, výrobci už se chystají

Pepsi může být spokojená. Rok 2020 se totiž ponese v barvách této značky.

Společnost Pantone Color Institute, která každoročně vyhlašuje Barvu roku, pro rok 2020 zvolila klasickou modrou (19-4052 Classic Blue). Tento modrý odstín prý přináší klid, sebevědomí a spojuje nás s ostatními. Zároveň zdůrazňuje naši touhu po spolehlivém a stabilním základu, je důvěryhodný a neagresivní. Na rozdíl od řady jiných barev roku v uplynulých letech se jedná o opravdu jednoduchý a nadčasový odstín. V tomto roce přitom směr určovala korálově červená, loni ultra fialová a v roce 2017 zelená. Odstíny modré v designu kralovaly už v roce 2016, 2010, 2008, 2005, 2003.

Výběr, který Pantone provádí už přes dvacet let, zásadním způsobem formuje barevný design produktů napříč odvětvími. Typickým zástupcem modré barvy mezi produkty je dlouhodobě Pepsi nebo Nivea, modrou najdeme i u známých logotypů firem jako je Facebook, GE, Samsung nebo Ford. A klasickou modrou nese i jedna z novinek značky Nike, její tenisky CruzrOne, další produkty pak budou cíleně přibývat.