Výrobce obuvi Baťa si pro vytvoření své globální identity na sociálních sítích vybral pražskou digitální agenturu Swimming Pool. Agentura má za úkol pomoci značce Baťa s vytvořením dlouhodobé strategie pro tvorbu obsahu na Facebooku, YouTube, Instragramu a Pinterestu. Jde o druhého globálního partnera poté, co výběrové řízení na kreativní agenturu pro všechny trhy vyhrál pražský McCann.
Spolupráce se Swimming Pool je výsledkem dalšího tendru, který Baťa vyhlásil začátkem letošního roku a agentura jej vyhrála koncem léta 2016. „Naším úkolem bude propojit týmy Bati rozeseté po celém světě a vytvořit s nimi obsah s globálním dosahem,“ říká chief digital officer agentury Swimming Pool Peter Vijgen. Podle manažerky sociálních médií agentury Lucie Očenáškové spravoval Baťa až dosud své sociální sítě interně bez pomoci agentury, přičemž jeho jednotlivé pobočky komunikovaly v podstatě nezávisle na sobě, bez jednotné koncepce.
Swimming Pool má nyní spoluvytvářet obsah pro všechny regiony, ve kterých má Baťa zastoupení, neboli pro víc než 70 zemí napříč Evropou, Afrikou, Asií a Latinskou Amerikou. „Půjde o doplnění programu Baťa Klub, který je naším klíčovým kanálem pro zapojení fanoušků a pro sdílení obsahu. Společně pak pro všechny trhy vytvoříme mix mezinárodního a lokálního obsahu,“ tvrdí marketingový šéf Bati Thomas Archer Bata. Úkolem agentury bude také propojit kampaně na sociálních sítích s offline aktivacemi, které Baťa chystá na rok 2017.
Agentura Swimming Pool byla založena v roce 2015 čtveřicí bývalých pracovníků digitálního týmu agentury Havas Prague. V současnosti pracuje pro klienty, jako je Bayer, Danone, Lindt, Stokke a Total. Začátkem léta 2016 agentura otevřela svou další pobočku v Londýně.