„Z obtížného roku 2011 jsme vyšli jako posílený a energický podnik. Obrat mediální skupiny se pohybuje stabilně těsně nad dvěma miliardami eur,“ prohlásila Yvonne Bauer, majitelka vydavatelství Bauer Media, na včerejší výroční konferenci v Hamburgu. Firma letos očekává meziroční růst ve všech segmentech, v nichž podniká, tržby mají narůst na 2,175 miliardy eur.
Podnik v celkem 16 zemích vydává více než 570 časopisů, přes 300 digitálních produktů a provozuje 50 rozhlasových a televizních stanic. Zaměstnává 11 tisíc lidí a letos si vymyslel, že se bude prezentovat jako „dům populárních médií“.
Těžištěm byznysu Bauer Media zůstává tisk. Skupina letos nakupovala. Převzetí ACP Magazines v Austrálii a na Novém Zélandu bylo její největší investicí od roku 2008, díky níž získala 51 % australského a 63 % novozélandského trhu s časopisy co do prodaného nákladu.
V Polsku, kde je Bauer i předním soukromým provozovatelem rozhlasových stanic, drží na časopiseckém trhu podíl 56 %, ve Velké Británii 29 %, v Česku díky akvizici vydavatelství Stratosféra zvýšila podíl na časopiseckém trhu na údajných 32 %.
V Německu Bauer Media převzala mnichovskou firmu Medien Verlagsgesellschaft a její tituly Cosmopolitan, Joy a Shape. Sama pak uvedla na trh bulvární magazín Closer či časopisy pro ženy Meins a Myway.
„Po velmi slibném začátku ve čtvrtém čtvrtletí urychlí růst digitální oblasti v roce 2013 strategické akvizice a vlastní vývoj,“ uvedl podnik k aktivitám na internetu.
PŘEHLED HOSPODAŘENÍ SKUPINY BAUER MEDIA, V MILIONECH EUR | |||
2012 (projekce) | 2011 | 2010 | |
Obrat v milionech eur | 2.175,0 | 2.021,2 | 2.128,9 |
Podle oblastí | |||
Prodej | 1.321,5 | 1.258,5 | 1.336,0 |
Inzerce | 406,4 | 353,2 | 380,9 |
Rádio | 216,9 | 193,2 | 179,2 |
Digitální média | 54,8 | 47,9 | 52,2 |
Ostatní | 175,4 | 168,4 | 180,8 |
Zahraniční obrat v % | |||
Německo | 38 | 40 | 41 |
zahraničí | 62 | 60 | 59 |
Zdroj: Bauer Media Group |