Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

BBC chce na webu prodávat své pořady v digitálním obchodě jako v iTunes

Podle šéfa BBC by služba byla „digitálním ekvivalentem“ nákupu oblíbeného programu na DVD.

  • ČTK
  • 15. 03. 2012 11:56

Britská mediální společnost BBC připravuje digitální obchod ve stylu iTunes, ve kterém by si mohli zájemci na internetu kupovat pořady BBC. Ve středu to uvedl generální ředitel veřejnoprávní stanice Mark Thompson.

Projekt označovaný Barcelona navazuje na populární službu iPlayer, která umožňuje každému na britských ostrovech si na webové stránce BBC přehrát všechny televizní pořady vysílané za posledních sedm dní; brzy se má rozšířit do dalších zemí.

V digitálním obchodě Barcelona by si diváci mohli stáhnout digitální kopii každého pořadu za „relativně skromný poplatek“, řekl Thompson. Neuvedl však, kdy by měl být digitální obchod BBC otevřen. Vedení společnosti posoudí projekt příští rok.

Podle Thompsona by služba byla „digitálním ekvivalentem“ nákupu oblíbeného programu na DVD. Přes úspěch iPlayeru faktem je, že po sedmi dnech „velká část toho, co BBC odvysílá, už nikdy nikdo neslyší nebo nevidí“, poznamenal šéf BBC.

„Naší ambicí je, aby každý, kdo platí licenční poplatek, měl na tomto základě přístup ke všem našim programům a postupně si mohl stahovat stále více pořadů z našeho archivu,“ dodal Thompson.

Služba iPlayer je již dnes v Británii mimořádně populární a Barcelona by mohla být konkurencí pro iTunes firmy Apple i pro vydavatele DVD. Thompson ujistil, že nová služba by nebyla exkluzivním digitálním prodejcem pořadů BBC, které by mohly jako nyní prodávat i další servery či vydavatelství.