„Becherovka má atmosféru jak z mechu a kapradí“

Jako potěchu oka i hezkou řemeslnou práci vyzvedli naši reklamní kati vůbec první kampaň na nefiltrovanou Becherovku. S dílčími výhradami spot udělali vítězem týdne.

Nefiltrovaná Becherovka se uvádí spotem, který ve studiu vznikal pět týdnů

Nefiltrovaná Becherovka se uvádí spotem, který ve studiu vznikal pět týdnů

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 30. týden 2020

  1. Cocoon Prague: Nefiltrovaná Becherovka (58 %)
    značka: Becherovka, klient: Jan Becher - Karlovarská Becherovka
  2. Effectivity: K-mistři od fochu z Modletic (45 %)
    značka: Kaufland, klient: Kaufland Česká republika
  3. McCann Prague: Taky dobrý léto (44 %)
    značka: ING, klient: ING Česká republika
  4. Made by Vaculik: Kamali Karaoke Song 2020 (38 %)
    značka: Kamali, klient: Home Credit
  5. Hotshots: Boříme mýty (23 %)
    značka, klient: Conectart

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Becherovka uvádí nefiltr

Historicky první spot na nefiltrovanou Becherovku je inspirovaný samotným produktem. Ten se vyrábí podle tradiční receptury, ale bez filtrace, je tedy „divočejší“. Ve spolupráci s kreativní agenturou Cocoon vznikl časosběrný spot, jehož hlavním bodem je lahev uprostřed scény ze živých rostoucích rostlin symbolizujících divokost přírody. Digitální kampaň poběží v létě v online a na sociálních sítích. Natáčení spotu bylo rozděleno do tří částí. Počáteční fáze zahrnovala přípravu scény, do které byla zapojena filmová architektka i zahradník. Důležitý byl výběr rostlin nejen po vizuální stránce, ale i z hlediska rychlosti růstu. Potřeba bylo také vytvořit ideální podmínky pro správný růst včetně závlahy a přirozeného rytmu střídání dne a noci, aby výsledné časosběrné video zachycovalo klíčení a rašení rostlin co nejvěrohodněji. Uprostřed scény byla umístěna lahev nefiltrované Becherovky snímaná celkem z osmi kamer s různými objektivy, z různých úhlů a vzdáleností. Na míru vytvořená přírodní scéna v prostředí filmového studia byla natáčena po dobu pěti týdnů a využity byly i špičkové filmové technologie jako třeba robotická kamera. Výběr záběrů, střih a lehká vizuální postprodukce dotáhly obrazovou složku, důležitost měla i složka zvuková. Seskupení Prague Cello Quartet vytvořilo originální hudbu na míru dle vzniklých záběrů.

Pavel JechortKytičky jsou hezké, k produktu sedí. Jen si říkám, co znamená slovo „divočejší“. Jak jsem starší člověk s bujnou fantazií a slabším žaludkem, nehodlám nic riskovat a pro mladší je nejspíš Becherovka passé už z podstaty. Takže to na jedničku rozhodně nevidím.
Pavel Jechort

Míla KneprKdybych měl ke kampani napsat titulek, tak by zněl Klišé s neuvěřitelnou pointou. Přírodnost (nefiltr) s časosbíranými rostoucími bylinkami, ok. Není to kreativní revoluce, ale vypadá to hezky. Ale pak je pointou zoom-out na packshot, kde se ukáže (aspoň pro mě), že to celé vlastně „studiový fejk“. To jsem fakt nechtěl vidět...
Míla Knepr (Contagious CZ)

Iva Hadj MoussaPěkná práce a sofistikovaná potěcha oka. Tak trochu „nealkoholický Rajec“. Hlavní vizuál má atmosféru jako z pohádek z mechu a kapradí. Jednoznačný vítěz týdne.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešTo muselo dát práce - a přitom to tak málo bere za srdce. Ale aspoň je to launch bez keců.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaMoc hezká řemeslná práce. A jestli to opravdu není digital, ale časosběr, o to větší klobouček!
Petr Laštovka (Geometry)

Richard AxellTimelapse s bylinkama není žádná novinka, ale je otázka, jestli to Becherovka potřebuje. Je to krásně zprodukovaný a jistej moderní feel to v sobě má. Jenom se mi trochu zastesklo po insightech a lidech, který se tam dařilo dostat za starejch časů. Schválně si pusťte ten krásnej spot ke „200 letům sbližování“, jestli mi dáte za pravdu.
Richard Axell (Ogilvy)

Lukáš BaštaBaví mě to, nicméně si nemůžu pomoct, ale povedená exekuce bere pozornost samotnému produktu. Kromě spotu vzniklo i making-of video a netradičnímu natáčení se věnuje i nestandardně velká část produktové stránky. Já bych přitom chtěl vědět víc o vzniku samotného likéru, který navíc může mít značný vliv na politiku Česka!
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Michal ŠollerBaví mě ta práce kolem toho a ta atmoška, sice byste to mohli napasovat na kdejaký produkt, ale čert to vem, je to prostě cool.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkPříjemně surrealistické. Vizuálně hutné. Dobrý zvuk. Doplním do baru.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

2. Kaufland má vlastní značku masa

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

K-mistři od fochu z Modletic

Obchodní řetězec Kaufland představuje novou značku masných výrobků K-mistři od fochu z Modletic. „Masné výrobky s touto značkou jsou zpracovány ve vlastním masozávodě Kauflandu v Modleticích zkušenými řezníky s dlouholetou praxí a profesionalitou, kteří dbají na kvalitu suroviny a zpracování. Ve všech prodejnách Kaufland lze pod touto značkou pořídit produkty, za nimiž stojí poctivé řemeslo a dlouholeté zkušenosti mistrů řezníků, kvalita a čerstvost suroviny,“ uvádí prodejce. Kvalitě a původu masa věnují spotřebitelé čím dál větší pozornost, proto Kaufland reaguje kampaní, v níž jsou hlavními tvářemi jeho řezničtí mistři. Pod novou značkou nabízí řetězec už víc než 110 produktů - například mletá masa, žebírka, kýtu bez kosti, panenku, anglickou slaninu či variace uzených mas. Sortiment je přizpůsobován dané sezóně. V právě probíhajícím letním období je rozšiřován třeba o klobásy, čevabčiči a další výrobky na gril. Z Modletic do prodejen Kauflandu denně odjíždí přes 100 tun masa a masných výrobků.

Pavel JechortTo se bere nějak dost vážně, ne? Taky mě jako zákazníka spíše zajímá, jak žily ty krávy a pašíci, než to, jaký strýc se svěřepým výrazem do nich pak mydlí sekáčkem.
Pavel Jechort

Míla KneprAno, rozumím tomu. Jednou věci si nejsem úplně jist. To, že Kaufland nechává běhat v televizi ultraklišé s hustými a hodně rostlými řezníky, to je nějaká strategie, aby si „přivlastnil“ i všechny nedávno a často viděné „husté řezníky“? Anebo se nikdo v agentuře a u klienta nekouká na televizi?
Míla Knepr (Contagious CZ)

Iva Hadj MoussaPoctivé řemeslo, fachmani, kumšt, detaily na broušení nožů a syrové maso - kolikrát už jsme to za poslední dobu v reklamách viděli? Já nevím. Nějak mě to neoslovuje, a myslím, že to není jenom tím, že tento druh potravy nevyhledávám.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešJe to tak jako asi všechno správně, jen se tomu dá věřit jako Putinovu úsměvu. A emocí to má zhruba podobně.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaNejdřív jsem si myslil, že koukám na další trailer na Netflixu, ale ono né. Ti ostří hoši s ocelovou vestou a tolik neoblečeného masa ve mně vzbudili maličko strach, jestli jsou to jenom opracovaná zvířata. K obědu mám salát, přepáčte.
Petr Laštovka (Geometry)

Richard AxellK-mistři od fochu? Ten název podle mě honí moc zajíců, ale kampaň je to podle mě zdařilá a řemeslně dobře odvedená.
Richard Axell (Ogilvy)

Lukáš BaštaPrvní pravidlo Klubu mistrů od fochu je: Nemluvit o Klubu mistrů od fochu! Kaufland není Klub rváčů, ačkoliv se kampaň snaží o stejný feeling a podprahové sdělení. To mě na tom znervózňuje asi nejvíc, že hlášky jako „stroje řeznickou práci nenahradí“, budou v případě Kauflandu skutečně fungovat. O to víc, když se zaplatí promo na webu Stop5G.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Michal ŠollerJá bych jim to i věřil a tak se, hádám, pozná dobrá reklamní práce. Kritiky to do vesmíru nevystřelí, ale pro ty se reklama nedělá.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkMám pocit, že jsou všechny řeznický spoty stejný.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

3. Léto jen v Česku s ING je prý taký dobrý

ING: Taky dobrý léto (McQueen / McCann Prague)

ING: Taky dobrý léto (McQueen / McCann Prague)

ING: Taky dobrý léto (McQueen / McCann Prague)

ING: Taky dobrý léto (McQueen / McCann Prague)

ING: Taky dobrý léto (McQueen / McCann Prague)

ING: Taky dobrý léto (McQueen / McCann Prague)

Letos v létě muselo mnoho z nás přehodnotit své plány na to, jak strávíme svůj volný čas a leckdy bylo třeba odložit i velké cestovatelské sny. Vše je však o úhlu pohledu. ING si ve své letní kampani Taky dobrý léto vybírá ten pozitivní a prostřednictvím krátkých momentek z české dovolené JitkySlávka a Evy s Kamilem ukazuje, že je možné užít si letošní léto naplno s vědomím, že to příští bude už ve znamení splněných snů. A díky spoření v ještě větším stylu, než by bylo to letošní. Nová doba si žádá nové postupy, předesílá kreativní divize McQueen agentury McCann Prague, v níž kampaň vznikla. S ohledem na časové možnosti byla přitom kampaň vytvořena malým týmem, který pro klienta pracuje už několik let. Celá koncepce vznikla ve spoluprací týmu pro social media vedeného Klárou Chalupeckou, netradičně se zapojilo také komunikační oddělení ING.

Pavel JechortEva mě dostala, za tu zvedám rating. Eva se tam ale dostala asi náhodou, když vidím ten zbytek. Škoda, s Evou to celé mohlo být mnohem lepší. Zbytek můžete klidně prodat cestovkám.
Pavel Jechort

Míla KneprKdyž se u agenturního/klientského popisu kampaně objeví komentář: vzhledem k časovým možnostem..., celá kampaň vznikla za týden..., tři spoty jsme natočili za jedno odpoledne..., tak je jasné, že něco nehraje. Na druhou stranu, „prodat“ klientovi slow motion kečupu jako kreativní ideu, to už je vyšší dívčí.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Iva Hadj MoussaJe fajn, že spoty pro ING pokračují v odlehčené atmosféře s vtipem, nadhledem a pestrobarevným hýřením. A insight je fajn. Taky dobrá kampaň!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešVtipné dvojsmysle létají okolo, ale nabídka spotřebiteli, aby si uspořil v době nouze krize na příštěroční dovolenou, to mi jako insight moc dobré nepřijde.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaNemůžu si pomoct, ale na tohle je desítka nějak málo. Pak to má tvar rozpohybované fotky. Možná by ING mohlo šetřit a příště udělat reklamu ve větším stylu. Tsss!
Petr Laštovka (Geometry)

Richard AxellING je pro mě příjemný překvapení. Jednoduchej smysluplnej insight a vkusný zpracování z toho dělají nadprůměrnou práci, která mi snad dá zapomenout na Edu a konverzační humory.
Richard Axell (Ogilvy)

Michal Šoller#takydobráreklama, ale dobrý je za tři. Snad příští reklama bude v ještě větším stylu.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkVýchovná kampaň na spoření při covidu? A příští rok to už bude lepší? A co mi nabízí ING?
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

4. Kamali nasazuje verzi karaoke

Splátková společnost Home Credit představila novou televizní kampaň na podporu své rychlé půjčky Kamali, ve které vyzdvihuje její vlastnosti, kterými jsou nejmenší přeplatek na trhu, první půjčka do 15.000 Kč zdarma a především jednoduché sjednání v mobilní aplikaci do několika minut. V televizních spotech zní už dřív použitá písnička, kterou pro značku složil Ondřej Gregor Brzobohatý Tomáš Roreček a která zmiňuje hlavní výhody Kamali. V karaoke baru si ji představitele zanotují v novém znění s čerstvými emocemi. Spoty natočil Home Credit ve spolupráci s kreativní agenturou Made by Vaculík a produkční agenturou ASAP, na projektu začaly spolupracovat loni v listopadu.

Pavel JechortPokud je za tím nějaký výzkum či poznání klienta, pak potěš koště. Každopádně je to smutné tak jako tak.
Pavel Jechort

Míla KneprVlastně je to velmi dobré. Formát karaoke sedí. Písničku už znají všichni, formát je konzistentní, hard-sell ve formě textu na obrazovce je ústrojný. A v hlavě se mi to zaseklo.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Iva Hadj MoussaCo na to říct? Je to karaoke – a asi to bude fungovat. Je asi dobře, že nové spoty navázaly na předchozí kampaň, protože ta, ačkoliv byla podle mě naprosto příšerná, měla onu neuvěřitelně chytlavou melodii, která se zaryje do mozku jako odporný moučný červ.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešPíseň šťastných dlužníků? NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaTo je kontextová reklama? „Nejlepší párty na baru“ měli asi ti nakažení z pražského klubu, ach. Někdy se to tak sejde, no. Asi takto: písnička funguje na tu spodní část našich mozků, takže asi jo. Jinak nic převratného. Ale zpívám si to, samozřejmě, díky!
Petr Laštovka (Geometry)

Richard AxellKa ma li tudu dudu. Vlastně cením ten commitment k hudebnímu zpracování, protože kolikrát se značky skutečně stanou oblíbenýma právě díky tomu, že udrží koncept dostatečně dlouho. Povede se to i Home Creditu? To ukáže až čas.
Richard Axell (Ogilvy)

Lukáš BaštaJe smutný, že reklama na půjčku má chytlavější rytmy než kdejaká část české popové produkce. Přesun z tramvaje do karaoke baru je pak logický vývoj a těším se na dojezd někde v nonstopu. Každopádně, víc jsem nečekal a víc ani nebylo třeba.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Michal ŠollerJako Japonská půjčka mě to bavilo víc, Kamali je takovej nedopečený brand, kde se moc nemáte čeho chytit, přesto produkt patří jako jeden z mála mezi opravdu férové půjčky a to je reklama sama o sobě.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkNení to genderově vyvážený.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

5. Call centrum chce bořit mýty

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Conectart: Boříme mýty (Hotshots)

Cílem náborové kampaně poskytovatele kontaktních služeb Conectart je vyvracet mýty, které panují o zaměstnávání v call centru. Dále by měla napomoci narovnání dobrého jména profese operátora a zvýšení povědomí o Conectartu jako férovém zaměstnavateli. Kampaň má oslovit nové potenciální kandidáty o práci. Všechny texty kampaně začínají stejně: „Říkali mi, že…“ Kampaň je určena primárně pro online prostředí, ale objeví se i na venkovních plochách, nejintenzivněji s ní však bude firma pracovat na sociálních sítích. Má i vlastní web Boříme mýty. Pro větší autenticitu kampaně Conectart využil na vizuálech vlastní zaměstnance a komunikuje hovorovým jazykem. V příspěvcích s osobními příběhy konkrétních pracovníků call center zdůrazňují flexibilitu, podporu mladých lidí, možnost kariérního růstu a vzdělávání, práci z domu, moderní pracovní prostředí, nebo třeba podporu matek samoživitelek.

Pavel JechortNechci vám jako nějak napovídat, ale nábor na call centrum je prvořadě o penězích, na které si jinak lidé s vhodným profilem nesáhnou. Tvrdit, že call centrum je oáza klidu, není ani overpromise, ale čistý nesmysl. A to ani neřešim tu formu. Ta je děsná.
Pavel Jechort

Míla KneprAbych byl pozitivní, mohlo to být i horší. Ale už jen o trochu. On to nejlíp vystihl ten titulek Conectart se pokouší... A ve mně zase klíčí pokušení oprášit vousatý bonmot: pracuju v reklamě, ale doma říkám, že dělám pianistu v bordelu.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Iva Hadj MoussaProsím, že to nemusím hodnotit? Nechci být zlá. No tak jo: je to peklo, přátelé. Například vizuál „Říkali mi, že se po mně šéf bude vozit“, to je exemplární příklad doslovnosti dotažené do děsivého konce. Přitom myšlenka bořit mezi telefonními operátory musela být slibná, ale kvůli exekuci má člověk chuť zalézt pod stůl a zeptat se: „Je to tam ještě?“
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Vilém RubešBoření mýtů je obvykle marná práce a močení proti větru. Zde čistá ukázka.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaNad tímhle si tu tak přemýšlím už pěknou chvilku. Chválím ambici bojovat s řečmi nějakých rádobykamarádů, která způsobují ostatním psychická polytraumata. Ale to video se asi bude pouštět jen první den v práci, žejo? Jinak prosím ne. Vizuály mě zaujaly, ani webovka není odfláknutá, to je fajn. Držím palce.
Petr Laštovka (Geometry)

Richard AxellCo k tomu říct. Na první pokus jsem to po 20 vteřinách instinktivně vypnul. Pak jsem to teda jako zodpovědnej kat pustil znova a dokoukal.
Richard Axell (Ogilvy)

Lukáš BaštaKoho by napadlo, že čeští bořiči mýtů vzniknou v call centru ve Vysočanech! Jenom bych tedy čekal, že když se něco zboří, tak se i něco postaví. Nejsme v Islámském státu. Silně mi tedy v kampani chybí, že by mýty vyvracela skutečná fakta. O to víc v segmentu, kde jsou ty mýty hodně hluboko zakořeněné.
Lukáš Bašta (Konektor Social)

Michal ŠollerMá to působit děsně cool, ale na mě to působí spíše utahaně a lacině. Abych jen nepindal, tak stroj ve vizuálu je boží.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkJe to tak autenticky a civilní, až to vypadá amatérský.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.