Benzina, největší síť čerpacích stanic v Česku patřící do skupiny Unipetrol, se po modernizaci vzhledu stanic a inovaci občerstvení začala zabývat smyslovým či senzorickým marketingem, který pracuje s fyziologickými vjemy zákazníků. Konkrétní vylepšení se u Benziny odvíjí od hudby a vůně. Příjemné působení na sluch a čich by mělo řidičům zajistit dobrý pocit z návštěvy čerpací stanice.
Projekt pilotně odstartoval na pěti stanicích (Praha Průhonice, Brno Bystrcká, Drahelčice, Teplice, Kladruby) a postupně se rozšíří na celou síť. Testování vůní a hudby proběhlo ve spolupráci se společnostmi GfK a IMS Sensory. Účastníci prvotního testu hodnotili šest variant vůní a stylů hudby. Mezi vůněmi zvítězila směs pojmenovaná Black Tea Fig kombinující citrusy, černý pepř, fíky, čaj, benzoe a tonkové boby. Pro testování v ostrém provozu zvolila Benzina rovněž kávové aroma. V hudebním podkresu vsadila na pop.
„Do konce roku vyhodnotíme, jak jsou s novinkou zákazníci spokojení, a pokud se osvědčí, nasadíme ji v celé síti,“ plánuje Agnieszka Bobrukiewicz, vedoucí odboru marketingu Benziny. „Během svátků na konci roku otestujeme i vánoční hudbu a skořicové aroma,“ doplňuje.