Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

Best of Louskáček 2010

Komentované výsledky 19. ročníku soutěže o nejkreativnější reklamu

S nejdůležitější českou soutěží kreativity Louskáček, kterou pořádá již od roku 1993 český Art Directors Club, je to složité. Každý rok jsou ti, co získali nějaké ocenění, v euforii, zbylí ve větší či menší depresi a prohlašují, že na Louskáček už nikdy nic nepřihlásí.

K dispozici už jsou letošní kompletní výsledky a jak večer probíhal, to si můžete připomenout díky vůbec prvnímu přenosu z vyhlašování.

Chtěl bych vyzdvihnout pár prací, kterým si myslím, že rozumím. Je samozřejmé, že práce, na kterých jsem se podílel, vyzdvihovat nebudu.

Evropská oční klinika od Leagas Delaney
Nechápu, jak je možné, že vizuály tohoto oceněného díla chybí. Každopádně, radím vám dobře, kdykoliv bude šance, že byste některý z těchto vizuálů viděli, dívejte se pořádně. Pro mne osobně číslo 1 roku 2010. Ukazují nádhernou zkratkou, jak vnímá svět člověk s dioptriemi. Podobně úchvatné, jako notoricky známá kampaň na La Degustation (zde vizuál 1, 2, 3). Tohle vidět a zemřít.

Kofola 1960 od Kaspen/JungVonMatt a Jakuba Koháka

Dokonalý žánrový krátký film. Iluze starých filmových týdeníků je dokonalá. Skvělý dobový voiceover, výborná hudba, všechny detaily sedí. Má to i příběh a je to strhující.

Vertikální cílení od Konektoru/ExLovers
Jednoduchý jak facka, ale vymyslete to. Jako i další věci od ExLovers. Navíc krásné. Viz minulá věta. ExLovers navíc nejsou ex a Konektor propojuje. Slovní hříčka, nebo záměr? Pokud záměr, chtělo by to Konektor přetextovat do angličtiny, ať to lépe vynikne.

Hard to Digest Facts od Young & Rubicam
Další skvělá linka. Některé věci je těžké strávit, nastupuje tedy jogurt. Opět si můžeme domýšlet, jestli za tímto nápadem jsou hodiny a hodiny vymýšlení, nebo zdali přišel hned a náhle. Obojí je stejně vzrušující.

Erekce od Mather Communications
Myslím, že tohle porota prostě přehlédla. Zde nemusíme vysvětlovat, o čem je exponát. Kdo má nějaký vztah k erekci, bude nadšen.

Chuckova zastávka od Saatchi&Saatchi
Chuck si přitáhnul satelit, který rozflákal zastávku. Skoro geniální. Rozflákaná zastávka tu ještě nebyla. Příště bych poprosil jaderný výbuch, kamarádi, pro ty já mám slabost a dokonce navštěvuju na internetu diskusní klub jeho fanoušků.

Syrová identita od Touch Branding
Touch Branding vznikl před pár lety a jsou na Louskáčku vždy mezi oceněnými. Identita pro mého kamaráda Dana Syrového je extrapolací jednoho faktu do dokonalé a přitom prosté vizuální identity. Použit byl obvyklý druh jednoho ze základních písem a pár barev plus tvůrci vyvinuli vlastní formáty nosičů. Kdokoliv bude stát před otázkou, jak vytvořit typickou identitu na jednom klíčovém pojmu, ať se podívá do portfolia Touch Brandingu.