Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Bezobalový prodej se osvědčil, „Déemko“ ho zavádí do všech krajů

Drogistický řetězec tady nabízí čtyři produkty stáčené do opakovaně použitelných nádob.

Plnicí stanice v drogeriích DM

Plnicí stanice v drogeriích DM v sobě zahrnují produkty brněnské firmy Tierra Verde

Od loňského dubna, kdy drogistický řetězec DM Drogerie Markt zavedl v pilotním provozu ve dvou pražských prodejnách bezobalový prodej, už síť prodala 4.000 litrů stáčené ekodrogerie značky Yellow & Blue. Proto rozšířila nabídku plnicích stanic do všech krajských měst. „Koncept bezobalového prodeje certifikované ekodrogerie se už od svého pilotního uvedení setkal u zákazníků s velkým ohlasem. Už během testovací fáze jsme zaznamenávali dotazy na rozšíření plnicích stanic do dalších měst. Díky takovému zájmu, který je vzhledem k omezené dostupnosti plnicích stanic nebývalý, jsme si potvrdili, že zákazníci vnímají otázku trvale udržitelného přístupu stále víc důsledně,“ říká Jiří Peroutka, manažer komunikace DM.

Plnicí stanice navíc teď dostaly nový design, který je jednotný ve všech zemích, kde řetězec DM působí. Design seopírá o jednoduchou grafiku, která znázorňuje listy trávy s rosou, evokovat tak má myšlenky trvalé udržitelnosti a nižší zátěže vůči přírodě a životnímu prostředí. Vedle Česka dosud funguje koncept plnicích stanic v DM v Rakousku, Slovensku a Rumunsku. Pod značkou Yellow & Blue nabízí v Česku drogistický řetězec čtyři produkty - gel na nádobí, univerzální čistič, prací gel a máchadlo prádla. Ty mohou zákazníci nakoupit do opakovaně použitelných plastových nádob v objemu 1 nebo 1,5 litru.

Čtveřici přípravků produkuje brněnská firma Tierra Verde. „Prací a bělící prostředky jsou bez fosfátů, ropných derivátů, chlóru, syntetické parfemace, barviv enzymů, palmového tuku. Prací gely jsou na bázi extraktu z mýdlových ořechů v biokvalitě,“ uvádí.

Bezobalový prodej u nás loni spustil rovněž hlavní konkurent řetězce DM, síť drogerií Rossmann, jež se kvůli tomu spojila s výrobcem drogistického zboží Henkel. Společně do nabídky zařadily osm produktů – prací gely, aviváž, prostředek k mytí nádobí, tekuté mýdlo, šampony nebo sprchové gely s veganskou recepturou. Česko si Henkel vybral jako pilotní zemi.