Bezplatný deník Metro v Česku zvýšil v letošním prvním kvartálu meziročně čisté tržby na 1,824 milionu eur, z 1,788 milionu v témže období loňska. Přesto však prohloubilo ztrátu (ukazatel EBIT) o 4 % na 462 tisíc eur, oproti loňským 404 tisíc eur.
V reportu za první kvartál 2011 to uvádí koncern Metro International, který vlastní 40 % tuzemských aktivit Metra, 60 % vlastní mediální dům MAFRA (vydává i MF Dnes a Lidové noviny).
„Hlavním vysvětlením pro to jsou nižší odbyt v maloobchodu a segmentu telekomunikací,“ vysvětluje minoritní vlastník. „Vyšší ceny papíru částečně kompenzovalo snížení počtu stránek,“ podotkla společnost k aktuální ztrátě.
Naopak si pochvaluje lifestylový mesíčník, přílohu cílící na reality, módu a automobily, která se „dobře vyvíjí“.
Za celý loňský rok české Metro utržilo 8,764 milionu eur (zhruba 200 milionů korun), oproti 8,885 milionu rok předtím. Uvádí to výroční zpráva za rok 2010.