Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Bezplatnému deníku Metro klesly tržby o 11 %. Ve třetím čtvrtletí má ztrátu 0,3 milionu eur

Denní čtenost klesla ve třetím kvartálu meziročně o 2 %, na 377 tisíc.

Tržby tuzemské edice bezplatných novin Metro klesly ve třetím kvartálu meziročně o 11 %, vyjádřeno v korunách. V eurech jde o pokles z 1,9 milionu na 1,7 milionu.

Výsledky české edice bezplatného deníku Metro. Zdroj: Metro International

Výsledky české edice bezplatného deníku Metro. Zdroj: Metro International

V rámci kvartálních výsledků to uvádí lucemburský koncern Metro International, 40% majitel českého Metra; většinových 60 % vlastní mediální skupina Mafra (vydává též MF Dnes a Lidové noviny).

Ztrátu 0,3 milionu eur ve třetím kvartálu vydavatel omlouvá stručně „nižšími tržbami a úsporami nákladů“. „Novinový trh klesá, protože rozpočty se přesouvají do televize,“ vysvětluje negativní dopad na tržby.

V předchozím, druhém letošním kvartálu Metro zaznamenalo 10% propad tržeb a ztrátu 0,2 milionu eur.

S odvoláním na National Readership Surveys (2009-11) Metro dále uvádí, že denní čtenost ve třetím letošním kvartálu meziročně klesla o 2 %, na 377 tisíc z loňských 383 tisíc.