Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Bezplatnému deníku Metro v Česku klesly tržby o desetinu, letos nejsou volby

Loni si noviny mohly sáhnout na reklamní peníze z kampaní před parlamentními volbami.

Tržby bezplatného deníku Metro se v druhém čtvrtletí meziročně zhoršily o 10 %. Společný podnik lucemburského Metro International a vydavatelství MAFRA utržil za duben, květen a červen 2,32 milionu eur, oproti loňským 2,44 milionu za totéž období roku.

Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) tak klesl do záporných hodnot, tedy za druhý kvartál je české Metro ve ztrátě 0,2 milionu eur.

Hlavním uváděným důvodem je, že narozdíl od letoška si v druhém kvartálu 2010 noviny mohly sáhnout na víc reklamních peněz v rámci kampaní před parlamentními volbami. A ostatní segmenty letos zaznamenaly přinejlepším jen mírné zvýšení zvýšení reklamních investic.

Ztráta za celé první pololetí se meziročně prohloubila na 0,6 milionu eur, z loňských 0,4 milionu. Tržby poklesly na 4,15 milionu eur, z 4,23 milionu v loňském prvním půlroce.

Hospodaření deníku Metro v České republice
miliony eur Q2 2011 Q2 2010 YTD 2011 YTD 2010
čisté výnosy 2,324 2,440 4,148 4,228
EBIT -171 10 -633 -394
EBIT marže -7% 0 % -15 % -9 %

Také čtenost se ve druhém kvartálu meziročně propadla, o 8 %, na 372 tisíc z loňských 403 tisíc. Data pocházejí z výzkumu National Readership Survey.

Oznámilo to Metro International, které v českém podniku vlastní 40 % (MAFRA má rozhodujících 60 %).

Podle výzkumu Media Projekt českou verzi Metra ve 4. čtvrtletí loňského a 1. čtvrtletí letošního roku četlo v průměru 372 tisíc lidí. Náklad byl průměrně 265 tisíc výtisků na vydání. Čtenost mu meziročně klesla o 31 tisíc lidí, náklad téměř o 7 tisíc výtisků.

Celkově firma zvýšila tržby, zisk před zdaněním a mírně i čtenost.

Čisté tržby a zisk před zdaněním a odpisy Metro International

Čisté tržby a zisk před zdaněním a odpisy Metro International

Celková čtenost titulů Metro International

Celková čtenost titulů Metro International

„Nadcházející třetí čtvrtletí bývá na reklamních trzích nejslabším obdobím,“ připomněl přitom lucemburský vydavatel v očekávání výsledků za červenec, srpen a září. Ziskovost v letošním roce má negativně ovlivnit mimo jiné vyšší ceny papíru.