Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Bezplatnému Metru stouply tržby v kvartálu, meziročně klesly

Zájem o jediné všeobecné noviny zdarma na českém trhu byl loni u inzerentů víceméně stabilní, u čtenářů o něco nižší.

Bezplatný deník Metro zaznamenal v posledním kvartálu 2010 v Česku mírný růst tržeb, na 2,63 milionu eur (zhruba 63 milionů korun), oproti 2,60 milionu v témž období předchozího roku.

Za celý finanční rok 2010 české aktivity Metra zaznamenaly tržby 8,76 milionu eur (asi 210 milionů korun), oproti 8,89 milionu v roce 2009.

Informovala o tom dnes lucemburská společnost Metro International, která vlastní 40 procent tuzemských aktivit; většina patří mediálnímu domu MAFRA.

Poslední čtvrtletí roku je pro Metro tradičně nejsilnější sezóna, zpravidla se podílí zhruba třetinou na celkových ročních tržbách, uvádí Metro International.

Čtenost ve 4. kvartálu meziročně spadla o 14 %, ze 405 na 348 tisíc lidí na vydání. Metro se přitom odvolává na výzkum National Readership Survey.