Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

BigBoard navrhl Praze založit společnou firmu

BigBoard by do podniku vložil reklamní nosiče a zisk by se dělil.

  • ČTK
  • 07. 01. 2015 16:00

Reklamní firma BigBoard navrhla Praze založit akciovou společnost Pražská reklama. V ní by měly podíl i své zástupce ve vedení firmy BigBoard i město. Dělily by se pak o zisk a Praze by navíc reklamní společnost platila nadále nájem z pozemků pod billboardy. ČTK to zjistila z dopisu, který firma poslala magistrátu.

BigBoard se loni dostal do sporu s městem kvůli novým pražským stavebním předpisům, které zakazují reklamu nad 6 metrů čtverečních a firma spustila kampaň proti exprimátorovi Tomáši Hudečkovi. „Dopis jsme dali na podatelnu magistrátu v úterý 6. ledna, a to pro paní primátorku Adrianu Krnáčovou i ostatní radní. Pro Prahu by společný projekt byl výhodný, v řadě světových měst takové modely dobře fungují,“ řekl ČTK šéf BigBoardu Richard Fuxa.

V nové firmě by mělo podle BigBoardu město podíl a své zástupce v dozorčí radě i představenstvu. BigBoard by do společného podniku vložil reklamní nosiče, které jsou na městských pozemcích. BigBoard by se dále o staral o nosiče a Pražská reklama by odstraňovala i černou reklamu. „Část výdělku by šla do fondu, z kterého by nelegální reklama byla odstraňována,“ uvedl Fuxa.

Podle Fuxy by se v Praze nezvýšil počet obřích billboardů. „Naopak by je Praha mohla regulovat,“ tvrdí. Firma BigBoard by pak sama existovala dál vedle PR a podnikala by na soukromých pozemcích. „Na městských by billboardy provozovala právě nově založená akciová společnost,“ dodal.

Jak se k nabídce Praha postaví, není zatím jasné. „Dopis jsem zatím ještě neviděla. Až se s ním seznámí a až jej projednám s kolegy, pak k němu zaujmeme stanovisko,“ uvedla Krnáčová.

Předvolební nátlak na Hudečka

Firma BigBoard se loni dostala do sporu s hlavním městem kvůli Pražským stavebním předpisům. Ty zakazují reklamu větší šesti metrů čtverečních. BigBoard před říjnovými volbami proto spustil silnou mediální kampaň, v níž firma kritizovala bývalého primátora Hudečka (bezpartijní, dříve TOP 09), který stavební předpisy prosadil a obhajoval.

Pokud nebudou předpisy zrušeny, hrozil BigBoard arbitráží. Nové stavební předpisy naopak přivítala odborná veřejnost a developeři. BigBoard tehdy navíc kritizoval smlouvu mezi městem a firmou JCDecaux, která spravuje v centru města pražský mobiliář. V této oblasti by pak prý nová akciová společnost zatím zřejmě nepodnikala.

Pražské stavební předpisy v červenci schválila rada hlavního měst a v účinnosti jsou od loňského 1. října. Ministerstvo pro místní rozvoj se je však nyní chystá kvůli několika chybám zrušit. Město tak chce začít chystat nové znění.