Asociace komunikačních agentur vydala svou ročenku za období 2018. Ta poprvé obsahuje komplet případových studií vítězných prací výroční soutěže Effie s komentáři porotců. Stahujte zdarma.

BigBoard ovládl firmu HyperMedia, získal 80 %

Zakladatelem a šéfem firmy HyperMedia je Petr Beneš. Repro: HyperMedia

Zakladatelem a šéfem firmy HyperMedia je Petr Beneš. Repro: HyperMedia

Největší český poskytovatel billboardů BigBoard Praha ovládl provozovatele inzertních a srovnávacích webů a prodejce reklamy HyperMedia. BigBoard v ní získal 80% podíl. Firmu původně napůl vlastnili Petr Beneš a Jan Šmidák. BigBoard nicméně letos kupoval od Beneše, který byl jediným akcionářem. Teď si ponechal 20 % a má dál působit jako výkonný ředitel. Firmy to uvedly v tiskové zprávě. Prodejní cenu nesdělily.

Poslední zveřejněné výsledky HyperMedie za rok 2016 uvádějí tržby 114 milionů Kč, víceméně jako rok předtím, a ztrátu pět milionů, přičemž rok předtím byl zisk přes 1,5 milionu. V srpnu 2016 firma spustila logisticky náročnou službu HyperOdvoz.cz, která ji následně skoro položila. Bazar s odvozem končil loni na podzim, protože, jak napsal iDnes.cz, přivedl HyperMedii do finančních problémů. “Vstup BigBoardu pro nás znamená spojení s finančně i marketingově silným hráčem. Slibuji si od něj finanční stabilizaci, výrazné posílení naší pozice jak mezi online vydavateli, tak mezi slevovými portály a možnost růstu pomocí akvizic dalších webů zapadajících do naší koncepce,” prohlásil dnes Beneš.

Firma BigBoard uvedla, že vstupem do rostoucího online segmentu bude moci klientům poskytnout kombinaci venkovní a online reklamy. “Podařilo se nám vstoupit do firmy, kde vidíme výrazný růstový potenciál a velké synergie s naším hlavním byznysem i našimi online projekty Flowee a Kuchařky.cz,” uvedl předseda představenstva BigBoardu Richard Fuxa. Jím vedený BigBoard tak získává hlavně tým 60 specialistů na online, z toho zhruba 40 obchodníků.

HyperMedia má více než pět milionů uživatelů měsíčně. Provozuje hlavně weby HyperInzerce.cz a HyperSlevy.cz, další desítky – v čele s úložištěm Uložto.cz – obchodně zastupuje. Obchodní týmy obou společností zatím pracují nezávisle a připravují společné produkty pro klienty, k venkovní reklamě tak mají “přibalovat” online, jak si BigBoard vytyčil už před pár lety. Na českém trhu je od roku 1994 a momentálně je nejvýznamnějším poskytovatelem venkovní reklamy v Česku. Provozuje síť reklamních nosičů po celé zemi s dominancí v Praze. Pod BigBoard patří značky Czech Outdoor, BigMedia, Outdoor Akzent, BilboCity, Qeep, News Advertising nebo Railreklam.