Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

BigBoard ovládl firmu HyperMedia, získal 80 %

Zakladatelem a šéfem firmy HyperMedia je Petr Beneš. Repro: HyperMedia

Zakladatelem a šéfem firmy HyperMedia je Petr Beneš. Repro: HyperMedia

Největší český poskytovatel billboardů BigBoard Praha ovládl provozovatele inzertních a srovnávacích webů a prodejce reklamy HyperMedia. BigBoard v ní získal 80% podíl. Firmu původně napůl vlastnili Petr Beneš a Jan Šmidák. BigBoard nicméně letos kupoval od Beneše, který byl jediným akcionářem. Teď si ponechal 20 % a má dál působit jako výkonný ředitel. Firmy to uvedly v tiskové zprávě. Prodejní cenu nesdělily.

Poslední zveřejněné výsledky HyperMedie za rok 2016 uvádějí tržby 114 milionů Kč, víceméně jako rok předtím, a ztrátu pět milionů, přičemž rok předtím byl zisk přes 1,5 milionu. V srpnu 2016 firma spustila logisticky náročnou službu HyperOdvoz.cz, která ji následně skoro položila. Bazar s odvozem končil loni na podzim, protože, jak napsal iDnes.cz, přivedl HyperMedii do finančních problémů. „Vstup BigBoardu pro nás znamená spojení s finančně i marketingově silným hráčem. Slibuji si od něj finanční stabilizaci, výrazné posílení naší pozice jak mezi online vydavateli, tak mezi slevovými portály a možnost růstu pomocí akvizic dalších webů zapadajících do naší koncepce,“ prohlásil dnes Beneš.

Firma BigBoard uvedla, že vstupem do rostoucího online segmentu bude moci klientům poskytnout kombinaci venkovní a online reklamy. „Podařilo se nám vstoupit do firmy, kde vidíme výrazný růstový potenciál a velké synergie s naším hlavním byznysem i našimi online projekty Flowee a Kuchařky.cz,“ uvedl předseda představenstva BigBoardu Richard Fuxa. Jím vedený BigBoard tak získává hlavně tým 60 specialistů na online, z toho zhruba 40 obchodníků.

HyperMedia má více než pět milionů uživatelů měsíčně. Provozuje hlavně weby HyperInzerce.cz a HyperSlevy.cz, další desítky - v čele s úložištěm Uložto.cz - obchodně zastupuje. Obchodní týmy obou společností zatím pracují nezávisle a připravují společné produkty pro klienty, k venkovní reklamě tak mají „přibalovat“ online, jak si BigBoard vytyčil už před pár lety. Na českém trhu je od roku 1994 a momentálně je nejvýznamnějším poskytovatelem venkovní reklamy v Česku. Provozuje síť reklamních nosičů po celé zemi s dominancí v Praze. Pod BigBoard patří značky Czech Outdoor, BigMedia, Outdoor Akzent, BilboCity, Qeep, News Advertising nebo Railreklam.