BigBoard přebírá pronájem citylightů v metru

Reklamní vitríny od EuroAWK. Repro: Mojebillboardy.cz

Reklamní vitríny od EuroAWK. Repro: Mojebillboardy.cz

Pražský dopravní podnik od července předal novému nájemci stovky reklamních vitrín v pražském metru, takzvaných citylightů. Převezme je společnost BigBoard, kterou přes Joj Media House ovládá Richard Flimel (drží v BigBoardu 60 %) a podíl v něm mají Richard Fuxa (20 %) a Touzimsky Media (20 %). Dosud je provozovala firma EuroAWK, tuzemská pobočka mezinárodní sítě společnosti AWK se sídlem v Německu, které podnik v roce 2013 ukončil smlouvu a do loňska se o platnost ukončení soudil. Soud nakonec rozhodl ve prospěch podniku a nový provozovatel začal od července platit nájem, který je oproti původní hodnotě čtyřnásobný, uvedl pražský dopravní podnik v tiskové zprávě.

Spor se týkal pronájmu zhruba 1.200 reklamních ploch. „Spory se společností EuroAWK, která plochy využívala neoprávněně, byly pravomocným rozsudkem Městského soudu v Praze ukončeny loni v listopadu,“ uvedl vedoucí marketingového odboru Dopravního podnika hlavního města Praha Josef Voltr. Zatímco EuroAWK platila podle podniku za jednu vitrínu 9.200 Kč ročně, BigBoard nabídl v loni vyhlášené soutěži 38.563 Kč. Podle podniku tak bude roční výnos z nájemného o 35 milionů Kč vyšší než dosud a za dobu kontraktu, který je uzavřen na 10 let s opcí na dalších pět, získá podnik 600 milionů Kč. Do soutěže se loni neúspěšně přihlásila i EuroAWK.

Mediální zástupce EuroAWK Michal Peterka koncem loňského roku uvedl, že firma zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu kvůli rozsudku Městského soudu v Praze, který jí přikázal vitríny vyklidit. Dopravní podnik prý v minulosti odmítl nabídku společnosti na zvýšení nájmu, v následujících letech pak měl podle názoru firmy poškodit její dobré jméno. Aktuální vyjádření firmy není k dispozici.

Nejde o jedinou smlouvu na reklamu, o kterou se podnik soudí. Další vleklý spor vede o smlouvu z roku 1997 s firmou Rencar na pronájem desítek tisíc reklamních nosičů na dopravních prostředcích, v metru nebo na zastávkách. Ta měla platit do roku 2031. Dopravní podnik ji vypověděl v roce 2016 poté, co ji vedení podniku a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. Dopravní podnik zároveň zpětně napadl platnost kontraktu. Rencar, který patří do francouzské skupiny JCDecaux, nevýhodnost smlouvy odmítl. Soud ve věci zatím nerozhodl.

Sdílejte