Pražský dopravní podnik od července předal novému nájemci stovky reklamních vitrín v pražském metru, takzvaných citylightů. Převezme je společnost BigBoard, kterou přes Joj Media House ovládá Richard Flimel (drží v BigBoardu 60 %) a podíl v něm mají Richard Fuxa (20 %) a Touzimsky Media (20 %). Dosud je provozovala firma EuroAWK, tuzemská pobočka mezinárodní sítě společnosti AWK se sídlem v Německu, které podnik v roce 2013 ukončil smlouvu a do loňska se o platnost ukončení soudil. Soud nakonec rozhodl ve prospěch podniku a nový provozovatel začal od července platit nájem, který je oproti původní hodnotě čtyřnásobný, uvedl pražský dopravní podnik v tiskové zprávě.
Spor se týkal pronájmu zhruba 1.200 reklamních ploch. „Spory se společností EuroAWK, která plochy využívala neoprávněně, byly pravomocným rozsudkem Městského soudu v Praze ukončeny loni v listopadu,“ uvedl vedoucí marketingového odboru Dopravního podnika hlavního města Praha Josef Voltr. Zatímco EuroAWK platila podle podniku za jednu vitrínu 9.200 Kč ročně, BigBoard nabídl v loni vyhlášené soutěži 38.563 Kč. Podle podniku tak bude roční výnos z nájemného o 35 milionů Kč vyšší než dosud a za dobu kontraktu, který je uzavřen na 10 let s opcí na dalších pět, získá podnik 600 milionů Kč. Do soutěže se loni neúspěšně přihlásila i EuroAWK.
Mediální zástupce EuroAWK Michal Peterka koncem loňského roku uvedl, že firma zvažuje dovolání k Nejvyššímu soudu kvůli rozsudku Městského soudu v Praze, který jí přikázal vitríny vyklidit. Dopravní podnik prý v minulosti odmítl nabídku společnosti na zvýšení nájmu, v následujících letech pak měl podle názoru firmy poškodit její dobré jméno. Aktuální vyjádření firmy není k dispozici.
Nejde o jedinou smlouvu na reklamu, o kterou se podnik soudí. Další vleklý spor vede o smlouvu z roku 1997 s firmou Rencar na pronájem desítek tisíc reklamních nosičů na dopravních prostředcích, v metru nebo na zastávkách. Ta měla platit do roku 2031. Dopravní podnik ji vypověděl v roce 2016 poté, co ji vedení podniku a tehdejší primátorka Adriana Krnáčová (ANO) označily za nevýhodnou. Dopravní podnik zároveň zpětně napadl platnost kontraktu. Rencar, který patří do francouzské skupiny JCDecaux, nevýhodnost smlouvy odmítl. Soud ve věci zatím nerozhodl.