Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

BigBoard slibuje 100 milionů Kč ročně z reklamy v metru

Provozovatel venkovních reklamních nosičů pokračuje v tlaku na konkurenci, která má dlouhodobé kontrakty s hlavním městem.

  • ČTK
  • 16. 01. 2015 16:50
Reklama v pražském metru. Foto: Profimedia.cz

Reklama v pražském metru. Foto: Profimedia.cz

Reklamní firma BigBoard nabídla pražskému dopravnímu podniku smlouvu na provozování reklamy v MHD. Podnik by ročně vydělal 100 milionů Kč, tvrdí předseda představenstva BigBoard Richard Fuxa. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl existenci nabídky potvrdil. Vedení městské firmy se jí bude zabývat. Nadále však vyjednává o úpravě současné smlouvy s firmou Rencar, která je jako součást francouzské skupiny JCDecaux konkurentem BigBoardu.

„Jako silný hráč na reklamním trhu jsme se rozhodli obrátit se na dopravní podnik s vážnou nabídkou a pokud to management dopravního podniku myslí se zvyšováním profitability vážně, nemůže naši nabídku přehlédnout,“ prohlásil Fuxa.

„Říci, jak budeme s nabídkou dále nakládat, je v tuto chvíli velmi předčasné,“ reagoval Štábl.

Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš minulý týden v rozhovoru s ČTK připustil, že letitá smlouva s Rencar není pro podnik výhodná. „Budeme vyjednávat o lepších podmínkách u stávající smlouvy, nicméně zvažujeme všechny, tedy i další možnosti,“ řekl dnes mluvčí. Podnik ze spolupráce s Rencar ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle ředitele jde o zhruba 150 milionů ročně.

Kontrakt Rencaru má trvat do roku 2031

JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři. Boj mezi firmou BigBoard a konkurenční JCDecaux se naplno rozhořel před loňskými komunálními volbami v souvislosti s pražskými stavebními předpisy.

Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Tatáž firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B. Jejich provoz dosud zajišťovala firma EuroAWK. Té už v roce 2012 podnik smlouvu na vitríny v metru vypověděl. „Spolupráce skončila v dubnu 2013, ale firma se s tím nehodlá smířit,“ uvedl ředitel Ďuriš. „Podali jsme proto žalobu na vyklizení ploch,“ doplnil.

Kdo získá uvolněné reklamní místo, za které dosud podnik dostával 12 milionů Kč ročně, prý zatím podnik nerozhodl. Vyloučeno ale podle všeho není, že to bude JCDecaux. „Z ekonomických důvodů je lepší, když správu reklamních ploch v metru bude zajišťovat jedna firma,“ řekl bez dalšího komentáře Ďuriš.