Německý obchodní řetězec Billa začal v Česku nabízet biopotraviny německé značky Alnatura. Privátní značku Billy Naše bio tak doplnilo na 120 produktů zahrnujících obiloviny, čokoládové speciality, pomazánky, přírodní oleje, müsli, těstoviny, džusy a čaje. Do Česka přivedla desetinu sortimentu německé značky, u sousedů totiž Alnatura zahrnuje kolem 1.200 položek. V tuzemských prodejnách se má proto nabídka ještě rozšiřovat. Kromě Billy prodává Alnaturu v Česku také Globus a DM drogerie.
Německou značku Alnatura v roce 1984 založil Götz Rehn, který je dodnes jejím generálním ředitelem a jediným vlastníkem. Produkty prodává ve vlastních obchodech po celém Německu i v prodejných zhruba 4.000 retailerů napříč Evropou. Společnost si zakládá na výrobě produktů v rámci ekologického zemědělství - to znamená, že se nepoužívají se pesticidy, omezuje se eroze půdy, staví se na ohleduplnosti ke vzduchu a vodě. Alnatura zařazuje jen ty výrobky, které pochází z ekologického zemědělství minimálně z 95 %.
Ve finančním roce 2013/2014 Alnatura dosáhla obratu ve výši 689 milionů eur (téměř 19 miliard Kč).
Dobrý příklad pro české výrobce. Doufám v brzkou odvetu českých značek. Napříč řetězci stále častěji deklarovaný vysoký podíl českých výrobků působí přeci jen stále trochu proklamativně...
Jana Kubištová (Budvar)
Bio ještě někdo řeší? A v supermarketu?
Václav Loubek
Nedávno jsem byl v prodejně zdravé výživy a prodavačka se se mnou podělila o svůj názor, že BIO je stejně trochu ‚podvod‘ na zákazníka a že vlastně je to spíše ‚marketing‘ než-li ‚realita‘.
Martin Boček
Malý odvážný krok proti trendu všechno české musí být nutně dobré. Výrobky pod značkou Alnatura kupuji už dlouho v Globusu - ne proto, že jsou německé nebo proto, že jsou BIO, ale proto, že jsou prostě opravdu kvalitní.
Barbora Krásná (Blue Events)

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
