Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Billa zvýšila tržby o 13 %, ve Zlíně otevřela svou nejmodernější prodejnu v Česku

Maloobchodní řetězec Billa ze skupiny Rewe měl během loňského finančního roku v Česku tržby téměř 26 miliard Kč. To je o 13 % víc než v roce 2016. Čistý zisk řetězce se v loňském roce snížil o 22 % na 370 milionů Kč. Hospodářské výsledky Billa zveřejnila ve své účetní závěrce. 

Část prodejny má evokovat tržiště

Část prodejny má evokovat tržiště

Prodejna je tou nejmodernější ze sítě na Moravě

Prodejna je tou nejmodernější ze sítě na Moravě

Nová, zatím největší Billa se otevřela ve Zlíně

Nová, zatím největší Billa se otevřela ve Zlíně

Řetězec v Česku zaměstnává kolem 6.000 lidí. V současné době má Billa v Česku 225 prodejen, které řídí centrála v Modleticích u Prahy. Podle Jaroslawa Szczypky, generálního ředitele Billy pro Česko, je v plánu do konce letoška otevřít dalších sedm poboček a 40 zrekonstruovat. Zatím poslední prodejnu Billa otevřela v polovině července v obchodním centru Centro Zlín v městské části Malenovice. Jedná se o loni avizovanou největší a nejmodernější prodejnu firmy, která má plochu téměř 2.500 metrů čtverečních. „Prodejna je na území Moravy výjimečná zejména uspořádáním chladicích a mrazicích systémů, které je pro zákazníka přehlednější. Sortiment je uspořádán po jednotlivých sekcích a evokuje atmosféru farmářských trhů,“ uvedla Dana Bratánková, tisková mluvčí Billy.

Podle Bratánkové se z hlediska nabídky, použitých technologií a uspořádání zboží v obchodě jedná o nejmodernější prodejnu německého řetězce v Česku. Oproti standardním prodejnám, až na několik málo výjimek, jako je třeba Billa na Proseku, je v nové prodejně navíc ovocný a zeleninový salátový bar, zhruba 20 druhů čerstvých chlazených ryb, 100 druhů čerstvě rozbouraného masa a vlastní pekárna.

Billa se tak s menším časovým odstupem vydává po stopách svých konkurentů, jako je například Penny Market, který svůj úsek zeleniny a ovoce rovněž předělává do tržiště, nebo jako Lidl, který mohutně inovuje své prodejny napříč celým Českem. Do modernějšího a více farmářského vzhledu se nově stylizuje také Albert, ve kterém si lze nastříhat čerstvé bylinky, nebo i Makro, které přidalo do interiéru více barev.