Maloobchodní řetězec Billa ze skupiny Rewe měl během loňského finančního roku v Česku tržby téměř 26 miliard Kč. To je o 13 % víc než v roce 2016. Čistý zisk řetězce se v loňském roce snížil o 22 % na 370 milionů Kč. Hospodářské výsledky Billa zveřejnila ve své účetní závěrce.
Řetězec v Česku zaměstnává kolem 6.000 lidí. V současné době má Billa v Česku 225 prodejen, které řídí centrála v Modleticích u Prahy. Podle Jaroslawa Szczypky, generálního ředitele Billy pro Česko, je v plánu do konce letoška otevřít dalších sedm poboček a 40 zrekonstruovat. Zatím poslední prodejnu Billa otevřela v polovině července v obchodním centru Centro Zlín v městské části Malenovice. Jedná se o loni avizovanou největší a nejmodernější prodejnu firmy, která má plochu téměř 2.500 metrů čtverečních. „Prodejna je na území Moravy výjimečná zejména uspořádáním chladicích a mrazicích systémů, které je pro zákazníka přehlednější. Sortiment je uspořádán po jednotlivých sekcích a evokuje atmosféru farmářských trhů,“ uvedla Dana Bratánková, tisková mluvčí Billy.
Podle Bratánkové se z hlediska nabídky, použitých technologií a uspořádání zboží v obchodě jedná o nejmodernější prodejnu německého řetězce v Česku. Oproti standardním prodejnám, až na několik málo výjimek, jako je třeba Billa na Proseku, je v nové prodejně navíc ovocný a zeleninový salátový bar, zhruba 20 druhů čerstvých chlazených ryb, 100 druhů čerstvě rozbouraného masa a vlastní pekárna.
Billa se tak s menším časovým odstupem vydává po stopách svých konkurentů, jako je například Penny Market, který svůj úsek zeleniny a ovoce rovněž předělává do tržiště, nebo jako Lidl, který mohutně inovuje své prodejny napříč celým Českem. Do modernějšího a více farmářského vzhledu se nově stylizuje také Albert, ve kterém si lze nastříhat čerstvé bylinky, nebo i Makro, které přidalo do interiéru více barev.