Ve slevových letácích obchodních řetězců se tento týden nabízejí hned čtyři produkty, které jsou nejlevnější za poslední čtyři roky.
- V Tescu je možné takto výhodně pořídit bílý jogurt selský Hollandia
- a slunečnicový olej Vegetol Gold (litr tohoto oleje je nyní k mání za 24,90 Kč, přičemž v roce 2014 byla průměrná cena slunečnicového oleje přes 50 Kč).
- Billa se tento týden zaměřila na cereální tyčinky – tyčinka Chocapic Nestlé i tyčinka Cini Minis Nestlé jsou v nejvýhodnější akci.
- V Lidlu se dostal na své minimum filet candáta, jehož cena za stogramovou porci poprvé v historii klesla pod 40 Kč.
Vybrané výrobky z letákových akcí z posledního týdne, s nejnižší cenou za poslední rok
Název produktu | Obchod | Množství | Cena v období |
Kolekce figurky krémové Orion | Lidl | 484 g | 109 |
Aperitiv Bianco Garrone | Penny Market | 0,75 l | 89,90 |
Kuře Tesco | Tesco | 1 kg | 46,90 |
Těstoviny Barilla | Billa | 500 g | 24,90 |
Bílý jogurt selský Hollandia | Tesco | 200 g | 9,90 |
Pivo světlý ležák 12° Samson | Albert | 0,5 l | 8,90 |
Tyčinka cereální Chocapic Nestlé | Billa | 23 g | 6,90 |
Tyčinka cereální Cini Minis Nestlé | Billa | 23 g | 6,90 |
Žervé z Poděbrad Milko | Lidl | 80 g | 6,90 |
Čokoládový anděl | CBA | 12 g | 4,90 |
Čokoládový Mikuláš | CBA | 12 g | 4,90 |
Olej slunečnicový gold Vegetol | Tesco | 1 l | 24,90 |
Čokoláda ledová Moritz | Billa | 200 g | 18,90 |
Sýr Zottarella Zott | Tesco | 125 g | 16,90 |
Candát filet | Lidl | 100 g | 39,90 |
Zdroj: Kupi.cz
V akčních letácích v tomto týdnu - stejně jako v minulém - plně rezonuje téma Vánoc. Nejenže klasické letáky plní vánoční ozdoby, sladkosti a potřeby na pečení, ale řetězce vydávají i své vánoční speciály.
Albert, Billa, Kaufland a Tesco vycházejí z odzkoušeného konceptu a nabízí letáky s různorodou nabídkou všemožných dárků pro malé i dospělé. U Albertu tak lze narazit na Vánoce se vším všudy, u Billy na Veselé Vánoce přeje Vaše Billa, Kaufland vydává leták Pro rozzářené oči a Tesco Knihu dárků. Globus se tématem Vánoc zaobírá ještě podrobněji a pro každou sekci tak připravil speciální akční leták. Lidl se zaměřil svým vánočním speciálem pouze na hračky. Penny Market se vydal odlišnou cestou a láká na Vánoční delikatesy.
Obchodníci se každoročně předhánějí, kdo začne nabízet vánoční tématiku dřív. Bohatá nabídka výrobků ve vánočních speciálech už v tomto období je důkazem toho, že se naší ekonomice daří. Zákazníci si na vánoční nabídku v předstihu postupně čím dál víc zvykají a nakupují propagované produkty okamžitě po jejich uvedení do prodeje. Některé řetězce pak počítají se zahájením „povánočních“ výprodejů už v polovině prosince.
Princip výběru ze spotřebního koše
Jedná se o deset vybraných výrobků z námi definovaného spotřebního koše, které byly v posledním týdnu v letákové akci a měly výraznou slevu. Do našeho spotřebního koše vybíráme zboží z kategorií rychloobrátky (FMCG) a drogerie. Vycházíme z váhy jednotlivých kategorií ve spotřebním koši Českého statistického úřadu, počtu zastoupení slev u jednotlivých řetězců a oblíbenosti produktů u spotřebitelů na základě marketingových výzkumů. Exkuzivním dodavatelem aktuálních dat je Kupi.cz.